دسر لبنانی مقوی برای سحری

دسر لبنانی مقوی
دسر لبنانی مقوی

امروز میخواهیم طرز تهیه یک دسر مقوی لبنانی را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه دسر لبنانی مقوی را به شما خانم های با سلیقه آموزش میدهیم.با ما همراه شوید.

مواد لازم برای تهیه دسر لبنانی مقوی

  1. آب ۶ پیمانه
  2. شکر  یک پیمانه
  3. آرد برنج  دانه ریز یک پیمانه
  4. پودر دارچین ۲ قاشق غذا خوری
  5. بادیان  یک قاشق چای خوری
  6. زیره سیاه  ۳ قاشق چای خوری
  7. پسته خیس خورده و بدون پوست یک دوم پیمانه
  8. بادام پوست کنده و خیس خرده به میزان لازم
  9. دانه کاج یک دوم پیمانه
  10. کشمش و نارگیل خشک رنده شده  برای تزئین

 

طرز تهیه دسر لبنانی مقوی

پسته و بادام را پوست گرفته و به مرت یک شب در آب خیسانده.3 پیمانه آب را روی حرارت بگذارید تا به جوش آید.شکر و ادویه را اضافه کنید و به خوبی مخلوط کرده تا خوب شکر حل شود.در ظرفی جداگانه آرد برنج را همراه با سه پیمانه آب به خوبی مخلوط بنمایید.مخلوط آرد را به اب جوش و شکر اضافه نموده و اجازه داده که با حرارت زیاد بجوشند.حرارت را کم کنید و با قاشق چوبی به صورت مداوم هم بزنید.حدودا 40 دقیقه اینکار را انجام داده تا غلظت مخلوط مناسب شود.در این مرحله مخلوط را از روی حرارت برداشته و در یک ظرف بزرگ سرو یا قالب های رامکین جداگانه بریزید . پس از خنک شدن آن را در یخچال قرار دهید . دسر را با بادام ، پسته ، کشمش ، خشکبار و نارگیل یا هرچیز دیگری که دارید تزئین کرده و سرو کنید .

 

مضرات پسته

مغز پسته یکی از منابع غنی اسیدهای چرب مفید است، اما مصرف آن به افرادی که میزان تری گلیسرید خون بالایی دارند، توصیه نمی شود، همچنین به دلیل هضم دشوار آن برای معده مناسب نیست. خوردن زیاد آن باعث گرمی بدن و کهیر و دانه های قرمز رنگ در پوست می شود .برای رفع گرمی و خشکی باید سرکه ، انار ترش و یا برگه زردآلوی ترش مصرف نمود.
خوردن پسته برای اشخاصی که دچار ضعف و نارسایی کبد هستند و مبتلایان به بیماریهای نقرس و دیابت و ناراحتی کلیه مضر می باشد.مغز پسته از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و برای افراد گرم مزاج مناسب نیست.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *