کیک شکلاتی فندق و زردآلو لذیذ

کیک شکلاتی فندق و زردآلو
کیک شکلاتی فندق و زردآلو

امروز قصد داریم طرز تهیه یک کیک شکلاتی خوشمزه را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه کیک شکلاتی فندق و زردآلو را به شما آموزش میدهیم.این کیک را میتوانید برای تولد فرزندانتان تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی فندق و زردآلو

  1. زردآلوی خشک خورد شده ۲۵۰گرم
  2. آب ۱۲۵میلی لیتر
  3. کره نرم ۲۵۰ گرم
  4. شکر قهوه ای ۳۰۰ گرم
  5. شکر ۱۴۰گرم
  6. تخم مرغ هم ۶ عدد
  7. آرد ۲۲۵ گرم
  8. بیکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
  9. پودر کاکائو ۲۵ گرم
  10. فندق پودر شده ۱۱۰ گرم
  11. ماست کم چرب ۱۶۰ میلی لیتر
  12. خورده شکلات در صورت تمایل

 

مواد لازم برای تهیه کرم شکلاتی

  1. شکلات شیری ۳۰۰گرم
  2. دوغ بدون گاز ۱۲۵میلی لیتر
  3. پودر شکر۱۶۰گرم
  4. کمپوت زرد آلو به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه کیک شکلاتی فندق و زردآلو

زرد آلو و آب را روی حرارتی ملایم قرار داده بگذارید تا 10 دقیقه جوش بخورد و زردآلو ها نرم بشوند.بعد از نرم شدن زردآلوها آنها را کنار گذاشته تا خنک گردند.فر را روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید و بگذارید تا گرم شوند.دوتا قالب 23 سانتی را چرب کنید و با کاغذ پوشانده و روی کاغذ را نیز چرب کنید.شکر و کره را با هم زن برقی بزنید تا پوک گردند و تخم مرغ ها را اضافه کرده تا کاملا مخلوط گردد.زردآلوی پخته شده و سرد شده را با بکینگ پودر و پودر کاکائو و فندق پودر شده و ماست را طی دو مرحله به مواد قبلی اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و بین دو قالب لایه لایه تقسیم کنید و به مدت یک ساعت داخل فر قرار دهید تا بپزد.

بعد از پختن کیک از فر خارج کنید و بعد از ده دقیقه کیک ها را از قالب جدا کنبد روی پنجره سیمی بگذارید تا خنک شود.سپس سک لایه از کیک را روی صفحه قرار دهید و با آب کمپوت مرطوب کنید و کرم آماده شده را روی آن مالیده و اگر تمایل دارید با استفاده از ماسوره و قیف کرم را روی کیک منتقل کنید.کمپوت زرد آۀو را روی کرم چیده و لایه دیگر این کیک را روی سطح آن قرار بدهید و روی آن را با کرم پوشش بدهبد.میتوانید روی کرم را با خورده های شکلات تزیین کنید.

 

طرز تهیه کرم

شکلات شیری و دوغ را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا شکلات ذوب بشود وبا دوغ مخلوط شود . پودر شکر را به تدریج به مواد افزوده کرم را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید کرم را به دفعات هم بزنید تا صاف و یک دست شود .

Check Also

کیک شکلاتی مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید کیک ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *