هات چاکلت یخی نوشیدنی تابستانه

هات چاکلت یخی
هات چاکلت یخی

با آمدن فصل تابستان همه خانم ها به دنبال یک نوشیدنی خاص میگردند در ادامه مطلب زیر قصد داریم طرز تهیه هات چاکلت یخی را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه هات چاکلت یخی

  1. شیر کم چرب  یک و یک دوم پیمانه
  2. پودر کاکائو  ۲ ق س
  3. پودر شکر  ۲ ق س
  4. وانیل : یک ق چ
  5. پودر دارچین : یک دوم الی یک ق چ
  6. شکلات ذوب شده  ۱۵ گرم
  7. شکلات رنده شده  برای تزئین

 

طرز تهیه هات چاکلت یخی

همه مواد را به غیر از شکلات رنده شده در مخلوط کن بریزید و به خوبی با هم آنها را مخلوط کنید.مخلوطی که به دست آمد را در قالب یخ بریزید و در فریزر قرار بدهید .وقتی که مخلوط یخ زد آن را دوباره در مخلوط کن بریزید و ترکیب کنید تا غلطت خوبی به ما بدهدو آن را در لیوان بریزید.میتوانید برای تزیین شکلات رنده شده را روی آن بریزید و میل کنید.

 

 

خواص خوردن شکلات

از پوکی استخوان پیشگیری کرده و سرعت پیشرفت آن را کاهش می دهدکمک به سالم نگه داشتن قلب و کاهش کلسترول بدمی کند.
خواصیت کاهش فشار خون و تسهیل گردش خون دارند.مصرف کاکائو می تواند به افزایش و تسهیل گردش خون در مغز و دیگر اندامها کمک کند.یکی از اثرات ثابت شده شکلات احساس نشاط و رفع خستگی است تئوبروماین هم ترکیب دیگری است که به مقدار جزیی در شکلات موجود است و ترکیب این دو ماده شیمیایی (و احتمالا دیگر مواد موجود در شکلات) به ایجاد احساس نشاط در مصرف کنندگان شکلات منجر می شود.

فواید مصرف شکلات

تاثیر شکلات بر پوسیدگی دندان ها هم بیشتر از دیگر خوراکی های شیرین نیست ؛ البته مسلم است که مصرف بیش از حد هر ماده غذایی می تواند سلامت انسان را مختل کند.سعی کنید خیلی شکلات را زیاد نخورید چون با خوردن زیاد شکلات میکروبها را در دهان تغذیه کرده و باعث زیاد شدن میکروبها در دهان میشود و در نتیجه پوسیدگی زیادتر میشود.

 

Check Also

شیک موز و کیوی بی نظیر تابستانه

امروز قصد داریم طرز تهیه یک شیک خوشمزه دتابستانی را به شما عزیزان آموزش دهیم.و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *