قارچ سوخاری خانگی به روش جدید

قارچ سوخاری خانگی
قارچ سوخاری خانگی

قارچ سوخاری از جمله پیش غذاهای خوشمزه ای است که به راحتی میتوانید در منزل تهیه کنید. امروز قصد داریم طرز تهیه قارچ سوخاری خانگی به روش جدید را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه قارچ سوخاری خانگی

  1. قارچ نیم کیلو
  2. سیر ریز شده دو حبه
  3. پیاز متوسط ریز شده یک عدد
  4. آرد یک و نیم فنجان
  5. آرد ذرت یک قاشق سوپ خوری
  6. آب یک و نیم فنجان
  7. نمک نصف قاشق چای خوری
  8. فلفل یک پر
  9. پودر کاری نصف قاشق چای خوری
  10. بکینگ پودر نصف قاشق چای خوری
  11. روغن گیاهی به میزان لازم
  12. لیمو و جعفری برای تزئین

 

 

طرز تهیه قارچ سوخاری خانگی

آرد ، آرد ذرت ، نمک ، فلفل ، بکینگ پودر و پودر کاری را با هم مخلوط میکنیم.آب را به مخلوط به دست آمده اضافه میکنیم و به مدت 10 دقیقه کنار میگذاریم.سیر و پیاز را به این مخلوط اضافه میکنیم. . بعد از آن قارچ ها را در ابن مخلوط ریخته و خوب به هم میزنیم تا قارچ ها با خمیر کاملا پوشانده شوند.در حین کار روغن را داخل ماهیتابه داغ میکنیم.قارچ ها را در روغن میریزیم و 5 دقیقه سرخ میکنیم تا طلایی بشوند.قبل از سرو کردن قارچ ها آنها را روی دستمال قرار میدهیم تا روغن اضافی آنها خارج شوداین قارچ ها را میتوانید با لیمو و جعفری خرد شده تزیین کنید.

 

 

خواص قارچ

مصرف قارچ در دوران بارداری برای کاهش احتمال ابتلا به دیابت مؤثر استقارچ از انواع ماده غذایی کم کالری و فاقد کلسترول به شمار آمده و درصد زیادی از آن را آب و فیبر تشکیل می دهد. قرار دادن قارچ در رژیم غذایی دوران بارداری از ابتلا به اضافه وزن پیشگیری می کند.همچنین مصرف این ماده غذایی به دلیل داشتن کالری کم خطر احتمال ابتلا به فشار خون بارداری را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.
خطر احتمال ابتلا به عفونت های ویروسی در دوران بارداری و پس از آن به دلیل کاهش قدرت سیستم ایمنی افزایش پیدا می کند. مطابق با پژوهش های انجام شده، قارچ به علت ویتامین ها و مواد معدنی مختلف، بدن را در برابر ابتلا به عفونت ها پایدار می سازد.روی از جمله مواد معدنی موجود در قارچ بوده که سلول های سیستم ایمنی برای ادامه حیات و بازسازی مجدد نیاز به آن دارند.
سلنیوم، ویتامین «ای» و ریبوفلاوونین از جمله مواد معدنی ضروری برای پیشگیری از تولد نوزاد نارس و نقص های جنینی به شمار رفته و این مواد در قارچ در مقادیر فراوان یافت می شودبا این حال توصیه می شود از قارچ های پاستوریزه که در بازار موجود است استفاده شود.

توجه : قارچ دیر هضم بوده و زنان بارداری که مبتلا به ناراحتی های معده هستند باید با احتیاط مصرف کنند.

 

Check Also

فیله مرغ استریپس غذای محبوب رستوران

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوان در رستوران ها و فست فود ها خورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *