نوشیدنی رازبری و چای سرد تابستانی

نوشیدنی رازبری و چای سرد
نوشیدنی رازبری و چای سرد

با آمدن فصل تابستان بساط نوشیدنی های تابستانه به راه است. درادامه مطلب زیر قصد داریم طرز تهیه نوشیدنی رازبری و چای سرد را به شما علاقه مندان به آشپزی آموزش دهیم.

  1. 1 و 1/2 فنجان تمشک
  2. 6قاشق غذا خوری شکر
  3. 4فنجان چای سیاه دم کرده و یخ زده
  4. 4 فنجان چای سبزدم کرده و یخ زده

 

طرز تهیه نوشیدنی رازبری و چای سرد

ابتدا چای سبز و مشکی را دم کرده و تفاله آن را گرفته و میگذاریم تا یخ بزند و سپس تمشک را نیز پاک کرده و میگذاریم در یخچال تا یخ بزند.همه مواد را در یک مخلوط کن ریخته و میزنیم تا خوب مواد با هم ترکیب شوند.سپس از یک توری رد میکنیم تا صاف کردد و تفاله ای اگر باقیمانده باشد گرفته شود.شکر را نیز اضافه میکنیم و خوب بهم میزنیم.بعد از این مرحله یخ قالبی را داخل نوشیدنی میریزیم و میل میکنیم.

 

 

خواص تمشک

تمشک میوه ای شبیه شاه توت و توت فرنگی است و به رنگ زرد یا سرخ مایل به سیاه یافت می شود. میوه تمشک ترش مزه بوده و به صورت خام یا پخته، شربت، کمپوت و … خورده می شود. بوته تمشک در مناطق گرم و مرطوب، در جنگل ها و صحراها می روید و گاهی آن را می کارند.نام های دیگر تمشک، توت وحشی و سه گلی است. ساقه های تمشک نرم و به رنگ قرمز و دارای خارهای دراز است. برگ های آن متفاوت و بیضی شکل و اطراف آن کنگره کنگره و به شکل دندانه های اره ای است.گل های تمشک به رنگ های سفید، صورتی یا به صورت خوشه در ماه های مرداد پدیدار می شود و تا مهر دوام می آورد.قسمت های مورد استفاده بوته تمشک عبارتند از : میوه ، برگ، تخم ، دانه و گل .
جوشانده ۲۵ گرم از برگهای تمشک در یک لیتر آب برای درمان انسداد مجاری ادرار مفید است. تمشک سرشار از ویتامین های C وK است و دارای خواص خنک، نرم کننده و ضد اسکوربوت می باشد. تمشک خون را تصفیه می کند و برای کسانی که به روماتیسم مبتلا هستند، بسیار مفید است. تمشک یبوست مزاج را معالجه می کند.تمشک برای تسکین درد سودمند است، زیرا تمشک دارای اسید سالسیلیک می باشد.

تمشک خون را قلیائی می کند و قند آن برای مبتلایان به مرض قند مفید است. شربت تمشک برای بیماران مبتلا به سرخک و مخملک تجویز شده است. تخم و دانه ای که درتمشک وجود دارد، اغلب با دندان نیز خرد نمی شود، ولی وقتی خورده شود درمعالجه ی یبوست و خشکی مزاج به طور طبیعی بسیارمؤثر است و سبب می شود که یبوست به کلی رفع گردد.

Check Also

شیک موز و کیوی بی نظیر تابستانه

امروز قصد داریم طرز تهیه یک شیک خوشمزه دتابستانی را به شما عزیزان آموزش دهیم.و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *