ژله تخم مرغی مخصوص میهمانی

ژله تخم مرغی
ژله تخم مرغی

خیلی از خانم ها وقت زیاد در منزل برای تهیه دسر ندارند.امروز در سایت فست فود یک دسر خوشمزه را آموزش میدهیم که در عین زیبا بودن ساده نیز تهیه میشود. درادامه مطلب زیر طرز تهیه ژله تخم مرغی را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه ژله تخم مرغی

  1. پودر ژله 2 قاشق غذاخوری
  2. آب جوش 1/3 پیمانه
  3. پوسته تخم مرغ 1 تا 2 عدد
  4. ترافل و شکلاتهای ریز رنگی برای تزیین

 

 

طرز تهیه ژله تخم مرغی

ابتدا با یک کارد یا یک وسیله نوک تیز آرام سر تخم مرغ ها را ضربه بزنید تا بشکنند و سر آن را به اندازه یک سانتیمتر سوراخ کنید و پوسته را جدا کنید. سری را که سوراخ کرده اید به سمت پایین گرفته تا زرده و سفیده به آرامی از تخم مرغ بیرون بیاید.داخل تخم مرغ را خوب بشویید و چند ساعت در آب و یک قطره مایع ظرفشویی بگذارید.دوباره تخم مرغ ها را خوب بشویید.بگذارید تا خوب خشک شود.2 قاشق غذاخوری ژله را با یک سوم پیمانه آب جوش مخلوط کنید و بهم بزنید تا خوب حل گردد.برای اینکه راحت ژله ها را راحت تر تهیه کنید یک قیف را داخل سوراخ قرار داده و با یک قاشق آرام آرام ژله ها را داخل تخم مرغ بریزید.تخم مرغ های آماده و پر از ژله را داخل جا تخم مرغی قرار دهید و داخل یخچال قرار دهید .بعد از یک روز که ژله ها سفت شد چند لحطه آنها را داخل آب ولرم قرار دهید . بعد به آرامی پوسته را جدا کنید

 

نکته

ژله تخم مرغی باید سفت باشد تا موقع جدا کردن پوسته تخم مرغ، پاره نشود.
اگر جا تخم مرغی در دسترس نداشتید تخم مرغ ها را داخل یک استکان کوچک قراردهید.
پس از ریختن ژله در پوسته تخم مرغ با یک دستمال مرطوب پوسته تخم مرغ را تمییز کنید تا چسبندگی نداشته باشد. زیرا موقع جدا کردن تخم مرغ از جا تخم مرغی ممکن است بچسبد و موقع جدا کردن تخم مرغ ها بشکنند.

Check Also

ژله هندوانه ای یلدایی با ساده ترین روش

اگر میخواهید سفره یلدایی شما در شب یلدا خوش بدرخشد در ادامه مطلب زیر میخواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *