دسر یخمک هندوانه تابستانی

دسر یخمک هندوانه
دسر یخمک هندوانه

در این روزهای گرم تابستانی یک دسر خنک و خوشمزه که از میوه های تابستانی درست شده دلچسب است.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه دسر یخمک هندوانه تابستانی را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه دسر یخمک هندوانه

  1. شکر  نصف پیمانه
  2. شیرذرت  نصف پیمانه
  3. آب لیموی تازه  یک چهارم پیمانه
  4. هندوانه خرد شده و بدون هسته  حدود ۴ پیمانه

 

طرز تهیه دسر یخمک تابستانی

هندوانه را قاچ کرده و وسط هندوانه را بیرون بیاورید و در یک ظرف بریزید مواد های دیگر را نیز به هندوانه اضافه کنید وداخل طرف دردار قرار دهید.هر یک ساعت یکبار مواد را با همزن برقی هم بزنید و دوباره در فریزر بگذارید.این کار را  4-5 بار انجام داده و 20 تا 30 دقیقه قبل از خوردن آٱن را از فریزر بیرون بیاورید.

 

نکاتی برای  خرید هندوانه

هیچ نوع اختلافی در ظاهر هندوانه های رسیده و نارس وجود ندارد. در نتیجه برای تشخیص رسیدن هندوانه روش های مختلفی وجود دارد. یکی از این روشها صدایی است که با انگشت روی هندوانه زده می شود. هندوانه نارس صدای تو خالی نسبتا تیزی داشته ولی هندوانه رسیده صدای آرام تری دارد باید توجه داشت هندوانه بیمار یا نارس که زود از ساقه چیده و پلاسیده شده نیز صدای پر و آرامی دارد. مطالعات نشان می دهد بهترین علامت رسیدن میوه تغییر رنگ پوست میوه است.

به هنگام رسیدن میوه رنگ پوست روشن تر می شود. این تغییر رنگ در نقطه تماس میوه با زمین به خوبی هویدا است. رنگ نقطه تماس میوه نارس سفید متمایل به سبز است ولی پس از رسیدن رنگ این نقطه به زرد روشن تبدیل می شود. از دیگر راه های تشحیص هندوانه رسیده فشردن آن بین دو دست است. شنیدن صدای نازک که از شکاف داخلی گوشت به وجود می آید به عنوان علامت تردی میوه شناخته شده و معرف رسیده بودن آن است. هندوانه سفت با شکل یکنواخت و سنگین مطلوب است. اگر رنگ پوست آن کمرنگ و شیری باشد مطلوب نیست. گوشت آن باید سفت بافت تازه و تخمهای آن کاملا رسیده و پر باشد.

 

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *