دسر پودینگ گلاب برای با سلیقه ها

دسر پودینگ گلاب
دسر پودینگ گلاب

دسر ها انواع مختلفی دارند ولی پودینگ ها یکی از خوشمزه ترین دسر ها میباشند. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه دسر پودینگ گلاب را به شما بانوان گرامی و عزیز آموزش میدهیم.امیدوارم که از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه دسر پودینگ گلاب

  1. شیر پرچرب  یک لیتر
  2. آردبرنج  ۱۰۰گرم
  3. کره ۴۰گرم
  4. شکر  ۵۰گرم
  5. گلاب  یک قاشق مرباخوری
  6. تخم شربتی به اختیار
  7. پسته برای تزیین

 

طرز تهیه دسر پودینگ گلاب

شیر را در یک قابلمه که روی حرارت گذاشته اید به جوش آورید.آرد برنج را با آب مخلوط کرده و زمانی که شیر جوشید مخلوط را به آن بیفزایید.کره را به آن افزوده و مرتب به هم بزنید و بگذارید تا مدت 20تا30 دقیقه روی حرارت ملایم بپزد. زمانی که مواد غلیظ شد، از روی حرارت بردارید و گلاب را به آن اضافه کنید و بگذارید خنک شود. می توانید با کمی پودر گل محمدی و پسته روی پودینگ را تزئین کنید.میتوانید به اختیار در پودینگ تخم شربتی بریزید.

 

خواص گل محمدی

وی خواص ضدHIV، آرام بخش و خواب آورو ضد دیابت و ضدپیری را از دیگر قابلیت‌های گل محمدی برشمرد و تصریح کرد: اسیدهای چرب اشباع نشده موجود در عصاره این گیاه به رشد دندریت­‌های عصبی کمک می‌کند.عضو کارگروه گیاهان دارویی استان اردبیل با بیان اینکه استفاده از گلاب در مراسم سوگواری به دلیل خاصیت آن در التیام دل شکستگی یا داغداری است، خاطرنشان کرد: در طب از گلاب به عنوان جایگزین هورمونی برای بازگرداندن تعادل هورمونی بدن نیز استفاده می‌شود.

‌گل محمدی از نظر کاربرد دارویی دارای خواص ارزشمندی است که همواره مورد توجه گیاه شناسان و اطبای بنام بوده است،  ابن سینا درباره ارزش دارویی مربای گل سرخ در درمان بیماری سل و نتایج مفید آن سخن گفته است. گیاه شناسان معروفی همچون جالینوس، دیوسکوریه و پلین برای گل محمدی ارزش طبی فراوانی قائل بودند، به طوری که بر تأثیر گلاب در درمان ناراحتی‌های گوش، دستگاه گوارشی، عوارض پوستی و استخوانی اذعان داشتند و غرغره گلاب را برای زخم‌های دهان و لثه و تورم لوزه‌ها مفید دانسته‌اند.وی با بیان اینکه گل سرخ درعین قابض بودن، خاصیت مسهلی و نرم کنندگی نیز دارد، ادامه داد: این گیاه برطرف‌کننده نفخ معده و به طور کلی بادها و رطوبت و تقویت کننده و برطرف کننده ناراحتی‌های ریه، کلیه و تپش شدید قلب است.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *