املت با ریحان خوشمزه و ساده

املت با ریحان
املت با ریحان

املت با ریحان غذایی که خیلی ساده می باشد و ختی آقایان هم آن را درست می کنند.در این مطلب برای شما دستور پخت املت با ریحان که ساده تهیه میشود ویکی از دستور غذایی های جیمی الیور است را بگذاریم و امیدوارم خوشتان بیاد.

مواد لازم برای تهیه املت با ریحان

1.ریحان : ۲ شاخه

2.گوجه گیلاسی : ۳ عدد

3.تخم مرغ : ۲ عدد بزرگ

4.نمک : به میزان لازم

5.فلفل : به میزان لازم

6.روغن زیتون : به میزان لازم

طرز تهیه املت گوجه با ریحان

سعی کنید از برگ های تازه ریحان استفاده کنید.آنها را با دست تکه تکه کنید.بعد گوجه گیلاسی ها را از وسط نصف کنید.در تهیه این دستور بهتر است از فلفل تازه آسیاب شده استفاده نمایید.در ظرفی تخم مرغ ها را بشکنید و بعد به مقدار لازم نمک و فلفل را اضافه کنید و آنها را با چنگال هم بزنید.ماهیتابه ای نچسب را با حرارات پایین گرم کنید.بعد از آن یک دوم قاشق چای خوری روغن زیتون در آن بریزید و حرارت را زیاد کنید.

گوجه گیلاسی ها را در آن بریزید و برای 1 دقیقه تفت دهید. حرارت را کم کنید و برگ های ریحان را به آن اضافه کنید.با دقت، تخم مرغ را در ماهیتابه بریزید و ماهیتابه را کج کنید تا تخم مرغ به صورت یک دست در آن پخش شود ، همچنین با استفاده از یک چنگال، تخم مرغ های پخته را از گوشه ها به وسط بیاورید؛ تا همه جای آن پخته شود.وقتی تخم مرغ تا حدی پخت و خودش را گرفت و رویه آن هنوز اندکی خام بود، کناره های تخم مرغ را از ماهیتابه جدا کنید و املت را از وسط تا کنید. وقتی که زیر املت قهوه ای طلایی شد، آن را از روی حرارت بردارید و در بشقاب قرار دهید. در صورت تمایل، می توانید املت را تا نکنید ویا هر نوع مواد اولیه مورد نظر خود را روی آن بریزید.

Check Also

املت برنج و پنیر صبحانه ای خوشمزه

املت ها همواره بیشتر از سایر غذاها برای اینکه در وعده صبحانه میل شوند طرفدار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *