دسر کیک حلوایی برای سفره افطار

دسر کیک حلوایی
دسر کیک حلوایی

اگر نمیخواهید در سفره افطار حلوایی که درست میکنید جلوه خوبی نداشته باشد ما راهکار دسر کیک حلوایی را پیش رویتان میگذاریم که هم زیبا و هم مقرون به صرفه تر است. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این دسر زیبا را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه دسر کیک حلوایی

  1. کیک تخته ای 1 عدد 20در 30
  2. حلوا  به میزان لازم
  3. شربت بار -5 قاشق غذا خوری
  4. پودر پسته برای تزیین
  5. شکلات تخته ای برای تزیین

 

 

طرز تهیه دسر کیک حلوایی

کیک زیرش تقریبا میتونه هر کیکی باشه. و حلوای روش هم همینطور میتونه از انواع حلوا استفاده بشه.بهتر ایتنه که حلوای سفتی برای این دسر استفاده نکنین تا حلوا روی کیکتون خوب بشینه.اگر داخل حلوای مورد نظرتون کره و روغن جامد باشه وقتی که اونو تو یخچال میذارین خودش رو خوب میگیره تا وقتی که برشش بزنین و اسلایس ها مرتب تر میشه.یا اگه میخواین قالب بزنین قشنگ در میاد.برای درست کردن این حلوا از هر کیکی میتونید استفاده کنید ولی کیک با یک طعم و مزه خوشمزه تر است.حلوا رو هم هر حلوایی که دوست داشته باشید میتونید استفاده کنید.

فرض کنید که حلوا و کیک شما آماده است.باید کیک و حلوا کاملا خنک بشن تا بتونیم قالب بزنیم.قالب کیک را آماده کنید و خشک کنید و یک نایلون یا سفلون را کف قالب بیندازید به طوری که از قالب بزرگتر باشه و از چهاتر طرف بیرون بزنه.کیک را در نایلون قرار دهید و برای خوشمزه تر شدنش مقداری شهد به خورد کیک بدید تا حلوا و کیکتون خوشمزه تر بشه.بیشتر از 5-4قاشق غذاخوری نریزید چون کیک زیادی خیس میشه.حلوایی که میخواهید برای روکش کیک استفاده کنید باید ولرم باشد و یخچال نگذاشته باشید.بعد از یکدشت مالیدن کیک روی حلوا میتوانید با قالب های متنوع کیک حلوایی را قالب بزنید.میتوانید به صورت ساده مستطیلی نیز برش بزنید.روی برش ها میتوانید از شکلات آب شده و پسته استفاده کنید.به مدت دو ساعت در یخچال بگذارید.کیک شما آماده است.

Check Also

سالاد مرغ قفقازی برای سحری

سالادها همواره در بین افرادی که رژیم دارند از طرفداران بسیاری برخوردار هستند. درادامه مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *