املت قارچ و پنیر پیتزا لذیذ و عالی

املت قارچ خوشمزه
املت قارچ خوشمزه

املت قارچ خوشمزه و پنیر پیتزا یک غذای بسیار لذیذ و خوشمزه که از خوردنش هرگز پشیمون نمی شوید.غذای که خلاقیت بسیار توش وجود دارد و شما هم می توانید تا می توانید از خلاقیت خود در این غذا استفاده کنید و آن را تغییر دهید.در ادامه مطلب زیر طرز تیهه این غذا را مشاهده کنید.

مواد لازم جهت تهیه املت قارچ

  1. قارچ خرد شده : 2 لیوان
  2. فلفل دلمه ای خرد شده : 1/2 لیوان
  3. تخم مرغ : 4 عدد
  4. پنیر چدار رنده شده : 1/4 لیوان
  5. اسفناج خرد شده : 1 لیوان
  6. پیاز : 1 عدد
  7. سیر : 4 حبه

طرز تهیه املت قارچ خوشمزه

ابتدا مقداری روغن درون تابه ای بزارید و روی شعله روشن قرار دهید و بعد از آن پیاز را پوست بگیرید و خرد کنید و در تابه بریزید،وقتی رنگ آن کمی طلایی شد حبه های سیر را خرید کنید و به پیاز اضافه کنید.

بعد آنها را تفت دهید تا نرم شوند، سپس فلفل دلمه ای هایی را که از قبل خرد کرده اید را اضافه کنید و تفت دهید و بعد قارچها را بریزید و تفت دهید.

تا آب آنها کاملا گرفته شود واسفناج های خرد شده را به مواد تابه بیفزایید و خوب تفت دهید تا اسفناج ها پخته شوند .

تخم مرغ ها را در کاسه ای بشکنید و خوب هم بزنید. پنیر رنده شده را را همراه با تخم مرغ  زده شده به مواد تابه بیفزایید و نمک و فلفل روی آنها بپاشید،بعد از اینکه تخم مرغها کمی خودش را گرفت مواد را زیر و رو و مخلوط کنید و شعله را خاموش کنید و املت قارچ آماده شده را در بشقابی بکشید و با سس مورد علاقتان نوش جان کنید.

توصیه می کنیم حتما املت قارچ را مانند املت گوجه فرنگی با نان بربری داغ و در صورت تمایل پیاز میل کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

فواید قارچ :

قارچ‌ ها پروتئین هم دارند اما نه به اندازه گوشت‌ها. هر ۱۰۰ گرم قارچ حدود سه گرم پروتئین دارد اما پروتئین موجود در ۱۰۰ گرم گوشت قرمز یا مرغ حدود ۲۰ تا ۳۰ گرم است. همین مقدار ماهی ۱۵ تا ۲۰ گرم پروتئین دارد، با این وجود قارچ از لحاظ داشتن پروتئین گیاهی در سطح خوبی است، به همین دلیل به گیاهخواران توصیه می‌شود برای جبران کمبود پروتئین بدن‌شان در کنار سویا یا سایر منابع پروتئین گیاهی حتما از قارچ‌ ها کمک بگیرند.

Check Also

رول گوشت و انبه دلچسب

یکی از خوشمزه ترین خوراکی هایی را که میتوانید رد منزل تهیه کنید رول ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *