املت قارچ و سوسیس یک غذای کامل

املت قارچ و سوسیس
املت قارچ و سوسیس

املت قارچ و سوسیس یکی دیگر از غذاهای خوشمزه که با یک مواد مغذی به نام قارچ درست می شود البته سویسی که در آن به کار می رود کار را خراب می کند البته خلاقیت دست شما است و می توانید آن را تغییر دهید.

مواد لازم جهت تهیه املت قارچ و سوسیس:

  1. قارچ : سه عدد
  2. تخم مرغ : ۴ عدد
  3. سوسیس : ۱۰۰ گرم
  4. روغن زیتون : ۲- ۱ قاشق غذاخوری
  5. نمک و فلفل : به اندازه لازم

طرز تهیه املت قارچ و سوسیس:

بهتر است برای درست کردن این املت از قارچ و سوسیس کبابی استفاده کنید.اول از همه تخم مرغ ها را ابتدا خوب هم بزنید. بعد نمک و فلفل به آن ها اضافه کنید.بعد از آنها سوسیس و قارچ ها را به مدت ۵ دقیقه روی کباب پز کباب کرده و یا درون روغن سرخ کنید.آن ها را به قطعات کوچک تقسیم کنید.بعد از اینها درون تابه ای مقداری روغن بریزید و روی حرارات متوسط بگذارید گرم شود و بعد سوسیس و قارچ ها را درون تابه ریخته و روی آن ها تخم مرغ ها را بریزید.درب تابه را بگذارید و روی شعله متوسط به مدت ۱۰- ۵ دقیقه یا تا زمانی که خوب بپزند حرارت دهید.در این غذا نیز می توانید از خلاقیت خود استفاده کرده و مواد غذایی آن را تغییر دهید.

فواید قارچ :

قارچ‌ ها پروتئین هم دارند اما نه به اندازه گوشت‌ها. هر ۱۰۰ گرم قارچ حدود سه گرم پروتئین دارد اما پروتئین موجود در ۱۰۰ گرم گوشت قرمز یا مرغ حدود ۲۰ تا ۳۰ گرم است. همین مقدار ماهی ۱۵ تا ۲۰ گرم پروتئین دارد، با این وجود قارچ از لحاظ داشتن پروتئین گیاهی در سطح خوبی است، به همین دلیل به گیاهخواران توصیه می‌شود برای جبران کمبود پروتئین بدن‌شان در کنار سویا یا سایر منابع پروتئین گیاهی حتما از قارچ‌ ها کمک بگیرند.بتاگلوکان ترکیبی است که در بیشتر گونه‌های قارچ خوراکی پیدا می‌شود و به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند، درنتیجه مقاومت بدن در مقابل بیماری‌ها و عوامل آلرژی‌زا بالا می‌ رود. بتاگلوکان در قارچ‌ هایی که کلاهک پهنی دارند بیشتر دیده می‌ شود.

Check Also

رول گوشت و انبه دلچسب

یکی از خوشمزه ترین خوراکی هایی را که میتوانید رد منزل تهیه کنید رول ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *