سیب زمینی برگر ، یک شام آسان و خوشمزه

سیب زمینی برگر
سیب زمینی برگر

سیب زمینی برگر غذای امروزی که قرار است برای شما آموزش دهیم.حتی شما با دیدن عکس بالا دهنتون آب میافتد چه برسد آن را بخورید.این غذا برعکس بقیه غذاهای فست فودی نسبت به بقیه غذاها زیاد کالری ندارد و مخصوص خانم های می باشد که می خواهند چاق نشوند ولی غذای خوبی بخورند.

مواد لازم جهت تهیه سیب زمینی برگر :

  1. سیب زمینی : ۱۶ عدد نیمه آماده (به فرم وافل)
  2. گوشت چرخ کرده گوساله یا بوقلمون :  ۴۵۰ گرم
  3. ادویه مخلوط : دو قاشق چایخوری
  4. گوجه فرنگی گیلاسی :  ۴ عدد
  5. سس خردل، کچاپ : به مقدار لازم
  6. پنیر پیتزا : به مقدار لازم
  7. خامه ترش : به مقدار لازم
  8. خیارشور : به مقدار لازم

دقت کنید در همه غذاها میتوانید خلاقیت به خرج دهید و مواد را بالا و پایین کنید.البته موادهای که زیاد مهم نباشند ولی کاربردی باشند.

طرز تهیه سیب زمینی برگر :

اول از همه باید فرم را به دمای 400 درجه فارنهایت بگذارید. کف سینی فر یک لایه فویل بگذارید. سیب زمینی ها را با فاصله درون سینی بچینید و به مدت ۱۸ تا ۲۰ دقیقه در فر بپزید تا کاملا برشته و طلایی شوند.

سیب زمینی ها را از فر خارج نموده و فر را خاموش کنید. کباب پز را روشن کنید. در این مرحله، در یک کاسه متوسط، گوشت و ادویه را با یکدیگر مخلوط کنید. آنها را در دست به شکل مینی برگر حالت دهید و ۱۶ عدد درست کنید.

برگر ها را در تابه، روی حرارت ملایم سرخ کنید و سپس آنها را روی دستمال کاغذی حوله ای بچینید تا روغنشان گرفته شود. برگر ها را روی سیب زمینی ها قرار دهید. روی آن پنیر و یک نیمه گوجه فرنگی بگذارید. این برگر ها را با سس خردل، کچاپ، خامه ترش و خیار شور سرو کنید.

فواید سیب زمینی :

سیب زمینی  در بین سبزیجات حاوی ویتامین C  بالایی است و هر 100 گرم سیب زمینی 20 تا 25 میلی گرم ویتامین C دارد و برای تامین ویتامین C مورد نیاز برای جلوگیری از خونریزی لثه مفید است، ولی نکته بسیار مهم این است که در اثر ماندن در انبار و پخت نامناسب مقدار زیادی از ویتامین C آن به هدر می رود.

برای اینکه سیب زمینی ویتامین C کمتری را از دست بدهد ، سعی کنید آن را در مقدارهای کم خریداری و نگهداری کنید و آن را با پوست بپزید . برای پخت ، اول آب را در ظرف جوش بیاورید. بعد سیب زمینی ها را در آن بیاندازید و پس از پخت آنها را از آب خارج کنید و نگذارید در آب گرم بمانند. سیب زمینی علاوه بر ویتامینC حاوی مواد مفید دیگری مثل پتاسیم ، فسفر  ، آهن  و منیزیم  است.

Check Also

طرز تهیه خورش انار بیج

خورش انار بیج » در این بخش از رسانه آشپزی قصد داریم ، طرز تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *