کباب ترکی را در خانه درست کنید

کباب ترکی
کباب ترکی

کباب ترکی ، یکی از غذاهای فرنگی می باشد.شاید دیگر خسته شده باشید از دست غذاهای بومی( که کار اشتباهی است ) و بخواهید که یک غذای فرنگی را امتحان کنید.کباب ترکی یکی از بهترین انتخاب ها در زمینه غذای فرنگی می باشد و ما این غذا را به شما توصیه می کنیم.

مواد لازم جهت تهیه کباب ترکی :

  1. گوشت چرخ کرده : نیم کیلو
  2. گوجه فرنگی : 4 عدد
  3. پیاز : یک عدد متوسط
  4. آرد گندم : نصف پیمانه
  5. روغن و ظرف گود برای سرخ کردن
  6. برنج در صورت تمایل

طرز تهیه کباب ترکی :

اول پیاز را رنده کنید.بعد گوشتها را را پیاز رنده شده مخلوط کنید و چنگ بزنید و بعد به اندازه گردو تو دستتون درستش میکنید.

سپس گوشتها را روی ظرفی که از قبل توی آن آرد ریختی قل میدی تا همه ای سطح گوشتها به اندازه یک لایه نازک آردی بشود و بعد گوشت های فلفلی رو توی روغن که می باشد و حسابی داغ شده میاندازی و میذاریم تا سرخ شود و بعد در میاریم و میزاریمشون توی یک ظرف تا روغنشون گرفته شود.

حال گوجه ها را رنده می کنیم و با کمی نمک و فلفل قرمز توی یک تابه میریزیم به همراه کمی روغن زیتون و میذاریم بپزه و تا زمانی که به صورت رب و غلیظ در نیامده آن را ورنمیداریم.

حال گوشتها را توی سس گوجه فرنگی در حال جوش میریزیم و میذاریم کمی به خورد گوشتها برود و بعد همینطوری آن را سرو میکنیم.

امیدوارم خوشتان بیاید، نوش جون!

ضرر ها ی استفاده زیاد گوشت :

مصرف زیاد گوشت قرمز می تواند عواقب وخیمی به دنبال داشته باشد.

یکی از معروف ترین خطرات مصرف زیاد گوشت قرمز، ابتلا به سرطان روده ی بزرگ است که این مسئله در پژوهش‌های متعدد، به اثبات رسیده است. به عنوان مثال، گروهی از پژوهشگران اروپایی پس از بررسی عادات غذایی 500 هزار نفر به این نتیجه رسیدند، افرادی که هر روز حداقل 2وعده ی 80 گرمی‌ گوشت قرمز یا گوشت فرآوری شده (مثل سوسیس) مصرف می‌ کنند، در مقایسه با افرادی که کمتر از یک بار در هفته گوشت قرمز می‌ خورند، یک سوم بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ هستند.

Check Also

طرز تهیه کباب ملکه بی نظیر

یکی از غذاهای خوشمزه ای که میتوانید در منزل تهیه کنید کباب ملکه است. در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *