پروانه سیبی یک تزیین ساده میوه

پروانه سیبی
پروانه سیبی

یکی از تزییناتی که شما میتوانید با میوه انجام دهید تزیین پروانه یکی از این تزیینات است که میتوانید با کمترین امکانات انجام دهید.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه پروانه سیبی را به شما آموزش میدهیم.با ما همراه شوید.

مواد لازم برای تهیه پروانه سیبی

  1. کره بادام زمینی 1/2 فنجان
  2. 4هویج های کودک تازه
  3. 1سیب قرمز بزرگ
  4. 8قطعه کرفس، نوار نازک (2 اینچ طولانی)

 

طرز تهیه پروانه سیبی

کره بادام زمینی به عنوان یک بستر به زیر کار بریزید یعنی هرجای که میخواهید سیب را به عنوان بال پروانه قرار دهید کره را آنجا بمالید.سیب را مانند تصویر بالا قاچ کنید و کنار هم بچینید.یک هویج را در مرکز سیب ها به عنوان بدن پروانه قرار دهید.برای شاخک پروانه از دو تکه کرفس نازک استفاده کنید.برای تزیین بال پروانه از نخود فرنگی یا کشمش استفاده کنید.این تزیین را میتوانید روی انواع کیک پیاده کنید و یا مخصوصا تارت سیب که بسیار زیبا میشود.

 

خواص کره بادام زمینی

بیشتر تحقیقات نشان می‌دهد فواید سلامتی مغزها شامل کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی یا عوامل زمینه‌ساز آن‌هاست اما شواهدی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد ممکن است مغزها به کاهش بیماری‌های دیگری نیز کمک کنند مثلاً کره بادام‌زمینی منبع ماده شیمیایی گیاهی ریزوراترول (resveratrol) است (ماده‌ای که در پوست انگور نیز وجود دارد). مطالعه اخیر در آلمان نشان داد که این ماده تأثیر پیشگیری‌کننده برای سرطان کولورکتال (روده) دارد.بادام‌زمینی از نظر تغذیه‌ای همانند مغزها است. حدود نیمی از وزن آن چربی است و بقیه وزنش تقریباً به‌طور مساوی پروتئین و کربوهیدرات (همراه با فیبر) است. حدود نیمی از کل چربی بادام‌زمینی چربی‌های تک پیوندی اشباع‌نشده هستند. این همان چربی است که با سطح سالم‌تر لیپیدهای خون مرتبط است. یک‌سوم چربی آن را چربی‌های چند غیراشباع (Polyunsaturated) تشکیل می‌دهد که کاملاً در بادام‌زمینی از اسیدهای چرب امگا-6 تشکیل‌شده است. حدود14% چربی آن، به‌طور طبیعی اشباع‌شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *