کباب فلفلی ، آموزش یک غذای راحت و خوشمزه

کباب فلفلی
کباب فلفلی

کباب فلفلی ، در چند کلام باید گفت : خیلی ساده ، خیلی خوشمزه و عالی.کبابی که به راحتی درست می شود و بسیار مفید است و خیلی هم عالی می باشد.هم آقا هم خانم به راحتی این را درست می کنند.اگر حوصله صبر ندارید سری این مطلب را بخوانید و این غذا را درست کنید.

مواد لازم جهت تهیه کباب فلفلی:

  1. گوشت چرخ کرده : نیم کیلو
  2. فلفل از نوع باریک و شیرینش ( اگر هم خواستید از نوع تندش)
  3. تخم مرغ : یک عدد
  4. پیاز رنده شده و آب گرفته : یک عدد
  5. نمک و فلفل : به میزان دلخواه!
  6. سماق : به میزان لازم

طرز تهیه کباب فلفلی:

ابتدا یک ظرف گود انتخاب کنید. حال گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده و تخم مرغ،نمک،فلفل سیاه و کمی سماق مخلوط کنید و آنقدر ورز بدهید تا حالت چسبندگی پیدا کند.

حالا فلفل ها را در دستتان بگیرید و ماده حاصل را به دور آنها بپیچید به طوری که دسته فلفل ها بیرون بماند.

سپس این فلفل ها را در ماهیتابه ای با حرارت ملایم سرخ کنید. کباب فلفلی ها به همین راحتی آماده می شوند؛ می توانید به سلیقه خودتان آن ها را تزیین کنید.

تذکر: لطفا فقط درصورتی که غذای تند دوست دارید از فلفل قلمی تند، استفاده کنید.

فواید تخم مرغ :

نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهد که تخم مرغ برای مقابله با سرطان سینه موثر است. در سال ۲۰۰۳ پژوهشگران دانشگاه هاروارد به این نتیجه رسیدند افرادی که از دوره نوجوانی هر هفته سه عدد تخم مرغ مصرف می کنند در سن بزرگسالی کمتر به سرطان سینه مبتلا می شوند.

نتایج پژوهش دیگری که در سال ۲۰۰۵ انجام شد نیز نشان می دهد خطر رشد و پیشرفت سرطان سینه در خانم هایی که تخم مرغ بیشتری می خورند ۴۴ درصد کمتر از خانم هایی است که زیاد اهل تخم مرغ نیستند.

در سال ۲۰۰۸ نیز محققان دانشگاه کارولینای شمالی به این نتیجه رسیدند که «کولین» موجود در تخم مرغ می تواند به میزان ۲۴ درصد خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد.

تخم مرغ جلوی ریزش مو را می گیرد و برای موها بسیار مفید است. این ماده غذایی حاوی میزان قابل توجهی آهن است که اکسیژن را به سمت ریشه موها هدایت می کند. از این گذشته تخم مرغ حاوی زینک و ویتامین B۸ نیز می باشد که اولی برای رشد موها مفید است و دومی جلوی ریزش آن ها را می گیرد.

Check Also

طرز تهیه کباب ملکه بی نظیر

یکی از غذاهای خوشمزه ای که میتوانید در منزل تهیه کنید کباب ملکه است. در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *