کیک اسفناج یک کیک فرمواش نشدنی

کیک اسفناج
کیک اسفناج

کیک اسفناج ، این پست درباره این کیک یعنی کیک بسیار خوشمزه و سالم و مفید به نام کیک اسفناج می باشد.این کیک از برگ اسفناج و تخم مرغ و مواد دیگر درست می شود.اگر میخواهید یک کیک متفاوت را مزه کنید بهتون توصیه می کنم امروز این کیک را درست کنید.پس امیدوارم خوشتان بیاد.

مواد لازم جهت تهیه کیک اسفناج :

  1. برگ اسفناج (پاک و خردشده) : 200 گرم
  2. تخم مرغ : 3 عدد
  3. شکر (نرم و دانه ریز) : 150 گرم
  4. روغن مایع : 125 میلی لیتر
  5. وانیل مایع : 1 قاشق چای خوری
  6. آب لیموترش : 2 قاشق سوپ خوری
  7. آرد گندم (الک شده) : 310 گرم
  8.  بیکینگ پودر : 2 قاشق چای خوری
  9. روغن جامد مقداری برای چرب کردن
  10.  خامه (فرم گرفته) : 450 تا 500 گرم
  11.  پودر پسته : مقداری برای تزیین

 طرز تهیه کیک اسفناج :

اول از همه برگ ها رو طوری میکوبیم که به صورت پوره درآیند.حالا در ظرفی تخم مرغ و شکر بریزید.مواد را هم بزنید تا مخلوط شوند.

حال روغن مایع را به مخلوط اضافه کنید و بعد از آن وانیل را اضافه کنید و در آخر آب لیموترش را اضافه کنید و مجددا هم بزنید.

در ظرفی دیگر، آرد و بیکینگ پودر را مخلوط و الک کرده، سپس آن را به تدریج و طی دو مرحله به مخلوط تخم مرغ بیفزایید و هم بزنید و در اخر ، پوره اسفناج را اضافه کرده و مجدداً مخلوط کنید.

در سینی فر 40*30 سانتی متری کاغذ روغنی انداخته و آن را با روغن جامد کمی چرب کنید،مایه کیک را در سینی فر چرب شده بریزید و به مدت تقریبی 25 دقیقه در طبقه وسط فر گرم شده روی حرارت 180 درجه سانتی گراد قرار دهید تا بپزد؛

کیک را از فر خارج کرده و بگذارید به مدت 15 دقیقه در دمای محیط بماند تا خنک شود.  اطراف کاغذ روغنی را با چاقو از سینی جدا کرده و کیک را برداشته، از کاغذ روغنی جدا کنید، سپس آن را به مدت 30 دقیقه روی توری سیمی قرار دهید تا خنک شود؛

کیک را به دو قسمت تقسیم کنید. خامه را روی یک سطح آن ریخته و با لیسک صاف کنید. لایه دوم را روی آن قرار دهید، مجدداً روی آن خامه مالیده و کیک را به مدت دو ساعت در یخچال قرار دهید، سپس به صورت لوزی برش دهید و با پودر پسته تزیین و سرو کنید.

Check Also

طرز تهیه خورش انار بیج

خورش انار بیج » در این بخش از رسانه آشپزی قصد داریم ، طرز تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *