سیب زمینی رژیمی به سبک فرانسوی ها

سیب زمینی رژیمی
سیب زمینی رژیمی

سیب زمینی رژیمی ، سیب زمینی سرخ کرده غذایی که خیلی ها نمیتوانند از آن بگذرند.خیلی ها بخاطر سیب زمینی سرخ کرده رژیم های خود را شکسته اند ولی دیگران نباشید چون در این مطلب برای شما طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده رژیمی را تدارک دیده ایم.

مواد لازم جهت تهیه سیب زمینی رژیمی :

  1. سیب زمینی خلال شده : 1 کیلو و 300 گرم
  2. روغن : به مقدار لازم
  3. سیر خرد شده : 8 حبه
  4. جعفری خرد شده : 2 قاشق غذاخوری
  5. پنیر پارمسان رنده شده : 2 قاشق غذاخوری
  6. کره : 2 قاشق غذاخوری
  7. نمک : 4/3 قاشق چای خوری
  8. روغن گیاهی : 4 قاشق چای خوری

طرز تهیه سیب زمینی رژیمی :

اول از همه فر را روی دمای 400 درجه فارنهایت قرار می دهیم تا گرم شود.بعد سیب زمینی و نمک و روغن گیاهی را روی پلاستیک بریزید و مخلوط کنید تا تما مواد باهم آغشته شود.سیب زمینی های طعم دار را روی سینی فر که قبلا با روغن چرب شده بچینید.

سپس سینی حاوی سیب زمینی را به مدت 50 دقیقه در فر قرار دهید تا روی آن طلایی شود. سیب زمینی ها را برگردانید و دوباره برای 20 دقیقه در فر بگذارید. کره و سیر را در ماهیتابه نچسب بریزید و برای دو دقیقه تفت دهید. باید در طول پخت مرتب هم بزنید.

سیب زمینی ها، جعفری خرد شده و پنیر پارمسان را به ماهی تابه اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. سیب زمینی فرانسوی آماده سرو است.

فواید جعفری :

جعفری یک منبع بسیار خوب ویتامین A، ویتامین C و ویتامین K می‌باشد. به علاوه جعفری منبع غذایی خوبی از آهن و اسیدفولیک است.

از آنجایی که جعفری هم آهن و هم ویتامین C فراوانی دارد، می تواند به درمان کم خونی ناشی از فقر آهن کمک زیادی نماید، زیرا ویتامین C ، موجب افزایش جذب آهن نیز می شود.

اگر بعد از خوردن بعضی مواد غذایی مانند سیر یا پیاز، متوجه بوی بد دهان تان شدید، جویدن مقداری جعفری تازه، به خوشبو شدن دهانتان کمک فوق العاده ای خواهد کرد.

روش دیگری که بدین منظور می توانید به کار برید، جوشاندن آرام یک مشت برگ جعفری به همراه چند عدد میخک در یک لیوان آب است.

 

Check Also

طرز تهیه پنیر سوخاری ویژه

یکی از خوشمزه ترین پنیر هایی که میتوانید در منزل تهیه کنید پنیر سوخاری میباشد. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *