سالاد رژیمی مدیترانه ای

سالاد رژیمی مدیترانه ای
سالاد رژیمی مدیترانه ای

سالاد رژیمی مدیترانه ای مبحث این پست ما می باشد.برای کسانی که سالاد های رژیمی را دوست دارند و همیشه می خواهند بدن خود روی فرم باشد این سالاد یکی از بهترین گزینه ها برای درست کردن می باشد.

مواد لازم جهت تهیه سالاد رژیمی مدیترانه ای :

  1. تربچه : 15 عدد
  2. پیازچه : 15 شاخه
  3. کاهو : پنج برگ
  4. کلم ریز خرد شده : ده قاشق غذاخوری
  5. پیاز : یک عدد
  6. خیار : یک عدد
  7. گوجه : یک عدد
  8. فلفل دلمه ای : یک عدد
  9. آبلیمو و سرکه : به میزان لازم
  10. نمک : به میزان لازم

طرز تهیه سالاد رژیمی مدیترانه ای:

تمامی مواد ذکر شده به صورت نگینی خرد می شود و سس سالاد که از مخلوط آبلیمو و سرکه به صورت نصف به نصف تشکیل شده برروی مخلوط فوق ریخته می شود. سالاد باید به مدت یک ساعت در یخچال بماند و بعد سرو شود. این سالاد کاملا رژیمی است.

فواید تربچه :

یرقان (زردی) : تربچه برای کبد و معده بسیار مفید است و سم‌ زدای بسیار خوبی است و خون را تصفیه می ‌کند. تربچه در بیماری یرقان به طور شگفت ‌آوری به پاکسازی بیلیروبین از خون کمک می‌ کند و همچنین تولید آن را نیز تنظیم می‌کند. علاوه بر این با افزایش اکسیژن در خون از تخریب سلول‌های قرمز جلوگیری می ‌کند.تربچه (ترب) سیاه برای یرقان مفیدتر است. برگ‌ های تربچه نیز برای درمان یرقان بسیار مفید هستند.

کبد و کیسه‌ ی صفرا : تربچه بطور خاص برای کبد و صفرا بسیار مفید است و جریان صفرا و بیلیروبین، اسیدها، آنزیم‌ها را تنظیم می ‌کند و بیلیروبین را از خون می ‌زداید و کبد را سم ‌زدایی می ‌کند. علاوه بر این، تربچه حاوی آنزیم‌ هایی شبیه به مایروسیناس، دیتاستاز، استئار است که از کبد و کیسه‌ی صفرا در مقابل عفونت‌ها و زخم‎ ها پیشگیری می ‌کند.

کاهش وزن : تربچه به دلیل فیبر بالایی که دارد، به سرعت معده را پر می ‌کند و احساس سیری ایجاد می ‌کند بدون اینکه کالری زیاد به بدن برساند و انتخاب خوبی برای افرادی است که می‌خواهند وزن کم کنند.

Check Also

سالاد خوشمزه پاییزی با میوه های این فصل

تصویری بالا یکی از خوشمزه ترین سالاد های خوشمزه ای که میتوانید در فصل پاییز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *