خوراک سیب زمینی ، تره فرنگی و سیب رژیمی

خوراک سیب زمینی
خوراک سیب زمینی

خوراک سیب زمینی ، غذای که مملو از سلامت و تندرستی می باشد.غذای که با تره فرنگی و سیب رژیمی درست می شود یک غذای بسیار خوشمزه است.این جا همه موادش از ادویه و سبزیجات تشکیل شده است و یک غذای پرانرژی و مقوی می باشد.

مواد لازم جهت تهیه خوراک سیب زمینی (برای 6 نفر) :

  1. یک و نیم کیلو سیب زمینی
  2. بوته تره فرنگی خرد شده : 3 بوته
  3. روغن زیتون : 4 قاشق غذاخوری
  4. پیاز خرد شده : 3 عدد
  5. کرفس خرد شده : 1 بوته کوچک
  6. سیب زرد بزرگ : 2 عدد
  7. آرد یا نشاسته سیب زمینی : 50 گرم
  8. (450 میلی لیتر) شیر پاستوریزه : 2 لیوان سرخالی
  9. مغز تخمه کدو : 75 گرم ( در آسیاب نرم شود)
  10. کنجد : 1 قاشق غذاخوری
  11. نمک و فلفل سیاه : به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک سیب زمینی :

از قبل فر را با حرارت 180 درجه سانتی گراد یا 350 درجه فارنهایت کنید. سیب زمینی ها را خوب تمیز کرده و به تکه های نازک ببرید.

اگر در مورد تکه کردن سیب زمینی ها مشکل دارید همه آنها را بپزید. بعد از این که به طور کامل خنک شد آنها را خرد کنید. سیب زمینی ها را همراه با تره فرنگی بخارپز کنید. سپس ظرف مخصوص فر را کمی، چرب کنید. نصف سیب زمینی ها را در آن ظرف بچینید و تمام تره فرنگی را به صورت یک لایه روی آن بریزید.

پوست سیب ها را بکنید و هسته آن را درآورده و به صورت مکعبی شکل خرد کنید. 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون در تابه بریزید و به آرامی پیازها، کرفس و سیب ها را تفت دهید تا زمانی که پیاز و کرفس نرم شود. همچنین می توانید نشاسته ذرت را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. سپس شیر را به تدریج اضافه کنید و پخت را ادامه دهید تا این که سس اندکی غلیظ شود. با قاشق این سس را روی سیب زمینی و تره فرنگی ها بریزید.

سپس با باقی مانده ی تکه های سیب زمینی روی آنرا بپوشانید. روغن زیتون را با برس روی سیب زمینی ها بمالید. ادویه ها( نمک و فلفل) را پاشیده و سپس روی آن پودر تخمه کدو تنبل( 1 قاشق) و کنجد را بپاشید. مدت پخت غذا 20 تا 30 دقیقه است. زمانی که سیب زمینی هایی که در روی غذا است قهوه ای شد، غذای رژیمی مخصوص آماده ی خوردن است.

Check Also

طرز تهیه پنیر سوخاری ویژه

یکی از خوشمزه ترین پنیر هایی که میتوانید در منزل تهیه کنید پنیر سوخاری میباشد. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *