اسنک کدو

اسنک کدو
اسنک کدو

اسنک کدو ، این نیز از غذاهای سالم و مقوی و یکی دیگر از غذاهای می باشد که نیاز نیست نگران چاقی خود باشد و اگر کسی میخواهد چاق شود این غذا را نخورد.چون این غذا شما را چاق نمی کند پس نگران نباشید.

مواد لازم جهت تهیه اسنک کدو :

  1. کدوی سبز رنده شده : یک و نیم پیمانه
  2. تخم مرغ هم زده شده : یک عدد بزرگ
  3. پنیر رنده شده چدار : نصف پیمانه
  4. خرده نان : یک چهارم پیمانه
  5. پودر سیر، نمک، فلفل : هر کدام یک چهارم قاشق مرباخوری

طرز تهیه اسنک کدو :

اول از همه فر را روی ۲۱۰ درجه سانتی گراد قرار دهید.حال نوبت به این می رسد که سینی فر را با کاغذ روغنی آماده کنید.

آب اضافه کدوی رنده شده را بگیرید ، بعد کدو و تمامی مواد را در ظرف مخلوط کنید.حالا با قاشق و با فاصله مواد را بریزید و سپس با دست مواد را کمی فشار دهید. به مدت ۲۰ دقیقه در فر بپزید، سپس با سس دلخواه سرو کنید.

فواید کدو :

کدو سرشار از ویتامین A است و علاوه بر آن ویتامین‌های زیادی دارد که برای امراض قلبی مفید است. خوردن 150 گرم کدو در روز، نیاز بدن به فیبر را تامین می ‌کند.

کدو اثر ملین دارد و باعث رفع یبوست و سوء هاضمه می‌ شود،‌ تب را پایین می ‌آورد و برای اشخاص گرم مزاج و صفراوی، غذای مناسبی است. کدو خون ‌ساز است و از لحاظ شیمیایی بدن را قلیایی می‌ کند و دارای کلسیم و فسفر، منیزیم و آهن است، علاوه بر این خواص، از پیری پوست جلوگیری کرده و سرشار از آنتی‌ اکسیدان است.

این اعتقاد وجود دارد که کدو سبز حاوی ترکیبات ضد پیری بسیار خوبی است. آنتی اکسیدان های موجود در آن موجب تقویت حافظهو کاهش مشکلات وابسته به سن به میزان 400 درصد می شود.
بر طبق تحقیق انجام شده توسط دانشگاه راش در شیکاگو، ویتامین A و E در ترکیب با اسیدهای چرب امگا 3 جذب آنتی اکسیدن های محلول در چربی را تقویت می کند و به بازسازی مؤثر سلول های مغزی کمک می کند.

Check Also

طرز تهیه پنیر سوخاری ویژه

یکی از خوشمزه ترین پنیر هایی که میتوانید در منزل تهیه کنید پنیر سوخاری میباشد. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *