املت چینی

املت چینی
املت چینی

املت چینی پر از سبزیجات سالم و کمی فلفل است.املتی که نیز یکی دیگر از غذاهای سالمی است که قرار است امروز به آن بپردازیم.امیدوارم از این غذا لذت ببرید و باب میلتون باشد.

مواد لازم جهت املت چینی :

  1. لوبیا سبز : 50 گرم
  2. جوانه گندم یا سویا : 50 گرم
  3. پیاز سبز، خرد شده : 1 عدد
  4. فلفل چیلی قرمز، خرده شده : 1 عدد
  5. زنجبیل، رنده شده : یک تکه
  6. سیر، له شده : 1 حبه
  7. تخم مرغ : 4 عدد
  8. روغن زیتون : به مقدار لازم

طرز تهیه املت چینی :

اول از همه لوبیاسبز ها را در کاسه ای بریزید و روی آنها آب جوش بریزید. بگذارید 3 دقیقه بماند و سپس آب آنها را بگیرید. بعد زیر آب سرد آنها را آبکشی کنید.

لوبیاسبز، جوانه ها، پیاز و فلفل ها را در کاسه ای مخلوط کنید.زنجبیل، سیر و یک قاشق غذاخوری آب داغ را ظرفی مخلوط کنید.

تخم مرغ ها را با 2 قاشق غذاخوری آب سرد در کاسه ای بزنید و به آن فلفل سیاه بزنید.

یک ماهیتابه چینی را روی شعله متوسط داغ کنید. روغن بریزید و نیمی از مخلوط تخم مرغ را داخل آن بریزید. حدود 30 ثانیه آن را حرارت دهید تا سفت شود. سپس املت را در بشقابی بگذارید و روی آن درپوش بگذارید تا گرم بماند. همین کار را برای بقیه مخلوط تخم مرغ انجام دهید.

مخلوط لوبیاسبز را روی هر نیمه املت بریزید. سپس آنها را از وسط تا بزنید تا مواد داخل آنها بیرون نریزید. روی آنها سس بریزید و سرو کنید.

فواید فلفل چیلی قرمز :

تحقیقات نشان داده است که اسید بیرنگ کپساسین به عنوان فعالترین عنصر موجود در فلفل، سبب کاهش میزان کلسترول خون و کاهش شدت سیگنالهای درد در بدن میشود. این ماده همچنین خاصیت ضد اکسیدی (که سلولهای شما ار از آسیب دیدن محافظت می کند) و ضد باکتری دارد.

فلفل قرمز به واسطه دارا بودن ویتامین c موجب افزایش قدرت ایمنی بدن، استحکام لثه ها و دندان‌ها می شود. همچنین مصرف فلفل قرمز باعث جذب بهتر آهن در بدن می‌شود و به افرادی که دچار کم‌خونی هستند توصیه می‌گردد.

Check Also

رول گوشت و انبه دلچسب

یکی از خوشمزه ترین خوراکی هایی را که میتوانید رد منزل تهیه کنید رول ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *