خاگینه ذرت

خاگینه ذرت
خاگینه ذرت

خاگینه ذرت ، یک غذای سالم و مقوی با موادی مثل تخم مرغ می باشد.این غذا یکی از بهترین غذاهای می باشد که شما می توانید به جای صبحانه خود آن را بخورید.امیدوارم از این غذا لذت ببرید.با ما باشید تا آموزش خاگینه ذرت را به شما دهیم.

مواد لازم جهت تهیه خاگینه ذرت :

  1. تخم مرغ : یک عدد
  2. شیر : یک سوم پیمانه
  3. کره : 50 گرم
  4. آرد : یک دوم پیمانه
  5. بکینگ پودر : یک قاشق چای خوری
  6. کنسرو ذرت : 100 گرم
  7. پنیر خامه ای : 100 گرم
  8. خامه : 100 گرم
  9. سس گوجه : 2 تا 3 قاشق سوپ خوری
  10. نمک : یک قاشق چای خوری

طرز تهیه خاگینه ذرت :

اول از همه کره را ذوب کرده اجازه دهید تا سرد شود.حال باید تخم مرغ را با شیر مخلوط کرده و کره ذوب شده را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

در اینجا آرد و بیکینگ پودر را اضافه کنید، پنیر خامه ای، خامه و سس گوجه را به همراه نمک به مواد بیافزایید.می توانید ذرت را در آخرین مرحله اضافه کنید در عین حال می توانید وقتی مواد خاگینه را در تابه ریختید قبل از اینکه ببندد روی آن ذرت بپاشید. بعد از پخت یک طرف، طرف دیگر را سرخ کنید.

فواید تخم مرغ :

تخم مرغ، بيشتر ويتامين هاي موردنياز بدن به جز ويتامين C را دارد. تخم مرغ منبع خوبي از ويتامين هاي گروه B و ويتامين A مي باشد. همچنين ويتامين D و ويتامين E را به مقدار كافي و لازم تأمين مي كند.

12.5 درصد وزن تخم مرغ را پروتئين تشكيل مي دهد و هم در زرده و هم در سفيده وجود دارد. ولي بيشتر در سفيده تخم مرغ و به نام آلبومين وجود دارد.

تخم مرغ جلوی ریزش مو را می گیرد و برای موها بسیار مفید است. این ماده غذایی حاوی میزان قابل توجهی آهن است که اکسیژن را به سمت ریشه موها هدایت می کند. از این گذشته تخم مرغ حاوی زینک و ویتامین B۸ نیز می باشد که اولی برای رشد موها مفید است و دومی جلوی ریزش آن ها را می گیرد.

Check Also

رول گوشت و انبه دلچسب

یکی از خوشمزه ترین خوراکی هایی را که میتوانید رد منزل تهیه کنید رول ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *