املت مربا

املت مربا
املت مربا

املت مربا ، یک غذای خوشمزه برای کسانی که هم دسر دوست دارند و هم مربا و یک صبحانه عالی نیز برای ورزشکارانی که نیاز به انرژی دارند.امیدوارم از این غذا خوشتان بیاید.

مواد لازم جهت تهیه املت مربا :

  1. تخم مرغ  :  ۹ عدد
  2. شیر هموژنیزه  :  ۹ قاشق سوپخوری
  3. مربا  :  ۱ فنجان
  4. روغن  :  ۶ قاشق سوپخوری
  5. فلفل  :   به میزان لازم
  6. نمک  :  به میزان لازم

طرز تهیه املت مربا :

برای تهیه هر املت ساده، تخم مرغ‌ ها را در ظرفی می‌ شکنیم و می‌ زنیم تا کاملاً کف کند، کمی نمک و فلفل و سه قاشق شیر را داخل تخم مرغ می ‌ریزیم و به‌ هم می ‌زنیم، بعد تابه مناسبی را که لبه آن تقریباً به ارتقاع ۲.۵ سانتی‌ متر باشد روی آتش می‌ گذاریم و سه قاشق روغن را در تابه می‌ ریزیم و می‌ گذاریم تا روغن کاملاً داغ شود، بعد مایه تخم مرغ و شیر را در تابه می ‌ریزیم به ‌طوری که سطح تابه پوشیده شود. یک لحظه در تابه را می‌ گذاریم تا املت بسته شود، بعد املت را با یک چنگال و یک کفگیر به‌ دقت لوله می ‌کنیم.

دو املت ساده به روش بالا تهیه می ‌کنیم و لای هرکدام مقداری مربا می‌ گذاریم و لوله می‌ کنیم.

فواید مربا هویج :

هویج ، مربای هویج و آب هویج خوراکی هایی هستند که به سلامتی بدن کمک فراوانی می کنند و خواص مفید بسیار زیادی دارند. هویج منبع غنی بتاکاروتن می باشد. بتاکاروتن مسئول رنگ نارنجی هویج است. هرچه بتا کاروتن زیاد تر باشد، هویج نارنجی تر می شود. بتاکاروتن پیش ساز ویتامین A است، یعنی در بدن تبدیل به ویتامین A می شود.

هویج به جز بتاکاروتن دارای فیتوکمیکال ( Phytochemical) نیز است. این ماده به همراه فیبر محلول و دیگر مواد مغذی موجود در هویج فواید زیادی را به ما ارزانی می دارد.

Check Also

رول گوشت و انبه دلچسب

یکی از خوشمزه ترین خوراکی هایی را که میتوانید رد منزل تهیه کنید رول ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *