مرغ باربیکیو

مرغ باربیکیو
مرغ باربیکیو

مرغ باربیکیو ، غذای بسیار خوشمزه از سینه مرغ و تهیه شده از ادویه جات خوشمزه ای مانند فلفل که این غذا را چندین برابر خوشمزه می کند.با سایت فست فودی باشید تا با طرز تهیه این غذا آشنا شوید.

مواد لازم جهت تهیه مرغ باربیکیو :

  1. سینه مرغ : یک عدد
  2. سیر : 2 حبه
  3. پیاز : ¼ پیمانه
  4. سس گوجه فرنگی : 5 قاشق سوپخوری
  5. عسل : 3 قاشق سوپخوری
  6. شکر : 3 قاشق سوپخوری
  7. سرکه سیب : 2 قاشق سوپخوری
  8. سس ورسترشایر : یک قاشق سوپخوری
  9. روغن زیتون : ½1 قاشق سوپخوری
  10. نمک و فلفل : به مقدار لازم

طرز تهیه مرغ باربیکیو :

اول از همه فر را روی 200 درجه سانتی گراد گرم کنید.پیاز و سیر را ریز کنید.روغن زیتون را در تابه روی شعله متوسط حرارت دهید. پیاز را تفت دهید وقتی سبک شد سیر را به آن اضافه کنید و به مدت یک دقیقه تفت دهید تا بوی آن بلند شود.

حالا باید سس گوجه فرنگی، عسل، شکر، سرکه، سیب، سس ورسترشایر، نمک و فلفل را اضافه کنید.برای چند دقیقه مواد را حرارت دهید تا سسی غلیظ به دست آورید. از روی شعله بردارید و اجازه دهید سرد شود.

سینه مرغ بدون استخوان را به اندازه دلخواه تکه کنید. برای مدت 15 تا 30 دقیقه داخل سس قرار دهید.سینی فر را چرب کنید. تکه های مرغ را روی آن بچینید و در فر قرار دهید. پس از 10 دقیقه تکه های مرغ را برگردانید و با قلموی آشپزی به سس آغشته کنید و دوباره به مدت 10 دقیقه داخل فر بگذارید.

فواید سینه مرغ :

یكی از بهترین منابع پروتئین گوشت سینه ‏ی مرغ است. ۹۰ گرم سینه ‏ی مرغ، فقط حدود سه گرم چربی دارد. هم چنین سینه‏ ی مرغ دارای مقدار قابل توجهی ویتامین B۶ و ویتامین A است. ویتامین B۶ در كاهش میزان هوموسیتین، ماده‏ا ی كه باعث صدمه به شریان و در نتیجه خطر ابتلا به امراض قلبی و عروقی می‏شود، نقش مهمی دارد.

 

Check Also

طرز تهیه پنیر سوخاری ویژه

یکی از خوشمزه ترین پنیر هایی که میتوانید در منزل تهیه کنید پنیر سوخاری میباشد. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *