ذرت پخته شده با پونه کوهی لذیذ

ذرت پخته شده با پونه کوهی
ذرت پخته شده با پونه کوهی

ذرت همواره از طرفداران زیادی در بین پیر و جوان برخوردار است. در ادامه مطلب زیر قصد داریم طرز تهیه ذرت پخته شده با پونه کوهی را به شما عزیزان با سلیقه آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه ذرت پخته شده با پونه کوهی

  1. ذرت تازه دو عدد
  2. 1قاشق غذاخوری پونه خشک شده
  3. 1/4فنجان کره ی شور شده
  4. ورقه ی آلومینیومی

 

طرز تهیه ذرت پخته شدن با پونه کوهی

فرر را روی حرارت 225 درجه تنظیم کنیدکره ذوب شده را روی ذرت های پاک شده با یک فرچه بکشید و برای 30 ثانیه در درجه بالای فر قرار دهید. مخلوط کره و ژودر ژونه خشک شده کوهی را روی ذرت کشیده و مطمعن شوید که همه جای ان را پوشش داده اید.هر ذرت را با فویل بپوشانید و به مدت 20 دقیقه آن را برای پخت روی ذغال سنگ بچرخانید.

 

مضرات ذرت مکزیکی

نوعی از ذرت رواج یافته، ذرت مکزیکی است که به عنوان میان وعده مصرف می شود. ذرت مکزیکی با اضافه کردن کره، نمک، سس های پرچرب و در مواردی افزودن کالباس و برخی افزودنی های دیگر که به دلیل بهترکردن طعم و مزه ذرت مکزیکی است، سبب افزایش کالری آن می شود. این ترکیب غذایی بسیار پرکالری، چرب، شور و تند شده و مصرف آن برای بیماران قلبی – عروقی و مبتلایان به فشار و چربی خون و افراد دارای اضافه وزن بسیار مضر و خطرناک است.

اگر ذرت مکزیکی بدون نمک تهیه شده و به جای کره و روغن جامد به آن مقدار کمی روغن مایع افزوده شود و از سس های چرب نیز استفاده نشود یک میان وعده مناسب است و چنانچه به شکل صحیح تهیه و مصرف شود، می تواند جای مواد غذایی مضر مانند چیپس و پفک را نیز بگیرد. البته مصرف زیاد آن نیز می تواند مضر باشد، ولی مصرف کافی و بهداشتی می تواند این ماده غذایی را به یک میان وعده خوب تبدیل کند.

Check Also

کرفس شکم پر مقوی و جدید

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید با کرفس است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *