قطاب

قطاب
قطاب

قطاب ، تهیه ی این شیرینی خوشمزه که سوغات یزد است، بسیار راحت است، تنها لازم است تا کمی زمان و حوصله داشته باشید.پس با سایت فست فودی باشید تا با طرز تهیه این غذا آشنا شوید.

مواد لازم جهت تهیه قطاب :

  1. شکر : 1 پیمانه
  2. روغن : ۱/۲ پیمانه
  3. ماست: ۱/۲ پیمانه
  4. تخم مرغ : ۱ عدد
  5. آرد : ۳ پیمانه
  6. بیکینگ پودر : ۱ قاشق چای خوری
  7. گردو : ۱ پیمانه
  8. پودر هل : ۱/۲ قاشق چای خوری
  9. پودر دارچین : ۱ قاشق چای خوری
  10. پودر قند : ۱/۴ پیمانه

نکاتی در رابطه با تهیه ی قطاب:

  1. به روغن اضافی برای سرخ کردن قطاب ها نیاز دارید.
  2. به آرد اضافی برای آردپاشی نیاز دارید.
  3. گردو را در مخلوط کن ریخته و آسیاب کنید.
  4. خمیر باید برای حدود ۱ ساعت در دمای اتاق استراحت کند.
  5. با این میزان مواد حدود ۱۶ عدد قطاب خواهید داشت.

طرز تهیه قطاب :

نصف پیمانه شکر و روغن را در کاسه ی بزرگی با هم ترکیب کنید.ماست و سپس تخم مرغ را اضافه کرده و مواد را خوب با هم ترکیب کنید.

در ظرف دیگری آرد را با بیکینگ پودر ترکیب کنید و آن را به تدریج به سایر مواد اضافه کنید و هم بزنید. خمیر را برای حدود ۵ دقیقه ورز دهید.آن را در کاسه گذاشته، روی آن را بپوشانید و برای ۱ ساعت کنار بگذارید.

حالا مواد میانی را آماده کنید پودر گردو را با پودر هل، پودر دارچین و نصف پیمانه شکر ترکیب کنید. می توانید آن ها را در مخلوط کن به گردوی آسیب شده اضافه کرده و کمی با آن بزنید.

خمیر را به پهنای تقریبا ۳ میلی متر روی سطح آرد پاشی شده باز کنید و آن را با هر شئ گردی مانند لیوان قالب بزنید.از مواد میانی در آن بگذارید و کناره های خمیر را در وسط جمع کرده و آن را در دست گرد کنید.

همچنین می توانید خمیر را از وسط روی نیمه ی دیگر برگردانید و کناره های آن را با چنگال فشار داده و یا با دست پیچ دهید و ببندید.در قابلمه ای روی حرارت متوسط مقدار زیادی روغن ریخته و گرم کنید، سپس قطاب ها را در چند نوبت در آن سرخ کنید تا کاملا طلایی شوند. آن ها را بچرخانید تا از همه طرف سرخ شوند.قطاب ها را از روغن خارج کرده و روی حوله ی کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن ها گرفته شود. سپس آن ها را در پودر قند بغلتانید.

Check Also

طرز تهیه خورش انار بیج

خورش انار بیج » در این بخش از رسانه آشپزی قصد داریم ، طرز تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *