سس خامه با مایکروفر به روش ساده

سس خامه با مایکروفر
سس خامه با مایکروفر

سس خامه با مایکروفر ، یک سسی خوشمزه که در اکثر غذاها و سالادهای که در رستورانها استفاده می شود از این سس خامه استفاده می کنند.(البته دقیقا نه همین مدل)، با سایت فست فودی باشید تا با طرز تهیه این غذا آشنا شوید.

مواد لازم جهت تهیه سس خامه با مایکروفر :

  1. پیاز :  2 عدد
  2. کره : 60 گرم
  3. ترخون :  25 گرم
  4. نعناع : 25 گرم
  5. جعفری ساطوری شده : 25 گرم
  6. آب گوشت : 0.4 لیتر
  7. خامه : 100 گرم
  8. آرد سفید : 1 قاشق سوپخوری
  9. فلفل : به میزان لازم
  10. نمک : به میزان لازم

طرز تهیه سس خامه با مایکروفر

کره را در یک ظرف پیرکس بریزید و مدت 30 ثانیه در حرارت 100 در صد درون ماکروفر قرار بدهید.پیاز خرد کرده را داخل آن بریزید و سه دقیقه دیگر داخل ماکروف ربگذاریدارد را داخل ظرف ریخته و خوب آن را نرم کنید.آب گوشت را به تدریج اضافه کرده و مرتب آن را بهم بزنید تا آرد گلوله نشود.سبزی های معطر را نیز داخل آن بریزید و مدت 10 دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید ( روی قدرت 50% ) تا سس غلیظ شود . نمک و فلفل نیز به ان اضافه کنید ، سپس سس را از مایکروفر بیرون آورده از صافی عبور دهید و دوباره به مدت 10 دقیقه داخل مایکروفر با قدرت 100% بگذارید تا کاملا غلیظ شود. به سس آماده شده ، خامه اضافه کنید و برای گوشت های سفید از آن استفاده کنید .

فواید ترخون

ترخون منبع بسیار خوبی از آهن، کلسیم و منگنز می‏ باشد. این سبزی همچنین دارای پتاسیم، منیزیم و ویتامین ‏های A و C می ‏باشد.روغن‏های ضروری ترخون به وسیله‏ تقطیر با بخار آب از برگ ‏ها و گل ‏های این گیاه استخراج می‏شوند و شامل سینئول، استراگول، اوسیمن و فلاندرن می ‏باشند.بوی تند و معطر ترخون برای دور کردن بوی بد از بدن استفاده می ‏شود. ترخون همچنین موجب مهار رشد میکروب ‏های روی پوست نیز می ‏شود و به این ترتیب موجب کاهش بیشتر بوی بدن می ‏شود.ترخون قاعدگی را آسان ‏تر و آن را منظم می ‏کند. علاوه براین، ترخون موجب تسکین مشکلاتی چون دردهای شکمی، حالت تهوع، خستگی و دیگر آزار و اذیت‏های این دوران خواهد شد.

Check Also

سس انار پاییزی و عالی +2 روش تهیه

یکی از سس های پاییزی و خوشمزه ای که میتوانید در منزل تهیه کنید سس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *