پیراشکی سیب زمینی لذیذ مخصوص کودکان

پیراشکی سیب زمینی لذیذ
پیراشکی سیب زمینی لذیذ

پیراشکی سیب زمینی لذیذ این سری با یکی دیگر از انواع پیراشکی ها خدمت شما هستیم.این پیراشکی را می توانید برای خانواده و بچه های خود نیز درست کنید.با سایت فست فودی باشید تا با طرز تهیه این غذا آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه پیراشکی سیب زمینی لذیذ

  1. سیب زمینی : حدود 5 عدد
  2. گوشت چرخ کرده : 150 گرم
  3. فلفل دلمه ریز خرد شده : 1 عدد
  4. رب گوجه : 1 قاشق غذا‌خوری
  5. تخم مرغ : 1 عدد
  6. نمک، فلفل روغن و آویشن : به میزان لازم
  7. پیاز     1 عدد
  8. پودر سوخاری : به میزان لازم

طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی لذیذ

ابتدا سیب زمینی ها را بپزید، سپس رنده کنید و نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. پیاز را نگینی خرد کنید و با مقداری روغن آن را تفت دهید.بعد از این که کمی طلایی شد، گوشت چرخ کرده را به آن افزوده و بعد فلفل دلمه، رب گوجه، نمک و فلفل و آویشن را هم اضافه کنید و همه مواد را تفت دهید.

تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و خوب به هم بزنید تا صاف شود. از سیب‌زمینی پوره شده، به اندازه یک نارنگی بردارید و آن را کف دست، باز کنید و از مواد گوشتی یک قاشق روی سیب زمینی بگذارید و دوباره آن را ببندید.طوری که کاملا مواد داخل آن پوشیده و به شکل پیراشکی آن را فرم دهید و در تخم مرغ فرو کنید و بعد در پودر سوخاری بغلتانید. تمام مواد را به همین ترتیب آماده کنید. روغن را در ماهیتابه بریزید و بگذارید داغ شود. پیراشکی ها را در روغن داغ سرخ کنید.

فواید سیب زمینی :

سیب زمینی  در بین سبزیجات حاوی ویتامین C  بالایی است و هر 100 گرم سیب زمینی 20 تا 25 میلی گرم ویتامین C دارد و برای تامین ویتامین C مورد نیاز برای جلوگیری از خونریزی لثه مفید است، ولی نکته بسیار مهم این است که در اثر ماندن در انبار و پخت نامناسب مقدار زیادی از ویتامین C آن به هدر می رود.سیب زمینی حاوی مقدار زیادی ویتامین B6  است. یک فنجان سیب زمینی پخته 21 درصد B6 مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند.

Check Also

رول گوشت و انبه دلچسب

یکی از خوشمزه ترین خوراکی هایی را که میتوانید رد منزل تهیه کنید رول ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *