پیتزای سبزیجات رنگین کمانی لذیذ

پیتزای سبزیجات رنگین کمانی
پیتزای سبزیجات رنگین کمانی

امروز قصد داریم طرز تهیه یک پیتزای جالب و خوشمزه و سم را به شما عزیزان در منزل آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه پیتزای سبزیجات رنگین کمانی را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه پیتزای سبزیجات رنگین کمانی

  1. 1فنجان کلم بروکلی
  2. فلفل زرد نارنجی1/2 پیمانه
  3. 1/4فنجان کلم قرمز
  4. 2قاشق غذاخوری پیاز قرمز خرد شده
  5. 10-12گوجه فرنگی گیلاسی
  6. 1خمیر پیتزا آماده
  7. 2قاشق چای خوری روغن زیتون
  8. سس پیتزا به مقدار دلخواه
  9. 180 گرم پنیر موتزارلا تکه تکه کرده
  10. 5قاشق غذا خوری ذرت شیرین

 

 

طرز تهیه پیتزای سبزیجات رنگین کمانی

تمام سبزیجات را به قطعات کوچک و تکه تکه کرد یا برش بزنید.خمیر را آماده کرده و سس پیتزا را به مقدار دلخواه روی خمیر پیتزا پخش کنید کمی روغن زیتون روی خمیر بمالید.کمی از پنیر موتزارلا را روی خمیر ریخته و حالا خمیر آماده گذاشتن مواد روی آن است. در مرکز پیتزا پیاز قرمز خرد شده را مانند یک دایره بچینید.سپس کلم بروکلی را دور آن قاب چین کنید بعد از آن ذرت شیرین را اطراف کلم بروکلی بریزید.و دست آخر فلفل دلمه نارنجی را ریخته  سپس گوجه ها را از وسط به دو نیم تقسیم نموده و اطراف ذرت شیرین بریزید.پیتزا را به مدت 20 تا 25 دقیقه در دمای 400 درجه فارنهایت قرار دهید تا آماده شود.این پیتزا بسیار سالم میباشد و شما میتوانید در مراسم های خودمانی این پیتزای خوشمزه را در منزل تهیه کنید. میتوانید در این پیتزا به جای پیاز قرمز از کلم قرمز یا بنفش برای مرکز پیتزا استفاده کنید.

 

گوجه فرنگی یا گوجه گیلاسی

دشمن سرطان

تحقیقات زیادی نشان می‌دهد سطح بالای لیكوپن موجود در گوجه‌فرنگی خطر ابتلا به سرطان پروستات، روده و معده را كاهش می‌دهد. لیكوپن یك آنتی‌اكسیدان طبیعی است كه به‌طور موثری رشد سلول‌های سرطانی را كم می‌كند. گوجه‌فرنگی پخته شده لیكوپن بیشتری دارد پس همین حالا دست به كار شده و با پختن یك بشقاب سوپ گوجه‌فرنگی از خواص آن بهره‌مند شوید.

تقویت‌كننده استخوان‌ها

گوجه‌فرنگی مقدار زیادی  فسفر، كلسیم و ویتامین K دارد كه همگی‌شان برای حفظ استقامت استخوان‌ها ضروری هستند.

مناسب برای سیگاری‌ها

خوردن گوجه‌فرنگی به ترك سیگار هیچ كمكی نمی‌كند اما می‌تواند عوارض ناشی از سیگار كشیدن را تا حدودی جبران كند و تركیبات موجود در آن از تشكیل تومور‌های سرطانی جلوگیری می‌كند. اگر سیگاری هستید، حتما گوجه‌فرنگی زیاد بخورید.

Check Also

پیتزا میکر را در ساندویچ ساز بسازید

پیتزا میکر ، اسم غذای می باشد که امروز قرار است برای شما آموزش بدهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *