دسر ژله بستنی تابستانی رنگین کمانی

دسر ژله بستنی تابستانی
دسر ژله بستنی تابستانی

امروز قصد داریم طرز تهیه یک دسر تابستانی لذیذ را به شما آموزش میدهیم.این دسر با روش بسیار ساده تهیه میشود. در ادامه مطلب زیر دسر ژله بستنی تابستانی  رنگین کمانی را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه دسر ژله بستنی تابستانی رنگین کمانی

  1. یک بسته ژله گیلاس
  2. یک بسته ژله لیمو
  3. یک بسته ژله طالبی
  4. یک بسته ژله نارنجی چهار عدد بستنی وانیلی

 

 

طرز تهیه ژله بستنی رنگین کمانی

یک لیوان آب جوش به یک بسته ژله گیلاس اضافه کنید و بهم بزنید یک عدد از چهار عدد بستنی لیوانی را به ژله اضافه کنید و هم بزنید تا به رنگ سفیدی درآید.بگذارید در یخچال تا خود را بگیرد.یک فنجان آب جوش را به یک بسته پودر ژله لیمو اضافه کنید و بستنی را نیز مطابق ژله قبلی به آن اضافه کنید و هم بزنید و روی ژله لیمو بریزید و بگذارید تا خود را بگیرد سعی کنید زمان بسته شدن زله دوم در تایم بیشتری نسبت به ژله اول باشد.ژله طالبی را نیز به همان ترتیب ژله قبلی تهیه کنید و روی ژله لیمو بریزید تا خود را بگیرد.سپس ژله نارنجی را با اب جوش ترکیب کنید و بستنی را در آن بریزید و روی ژله لیمو بریزید تا خود را بگیرد.

 

 

تاریخچه بستنی در ایران

در ایران، بستنی ابتدا به صورت سنتی و دستی با عنوان “بستنی زعفرانی” تهیه می‌شد. این بستنی درون ظرفی(بشکه ای) دو جداره درست می‌شد؛ به این صورت که درون جدار داخلی شیر، خامه، شکر، ثعلب و زعفران، و در جدار بیرونی یخ و نمک ریخته می‌شد؛ سپس بشکه را مرتبا تکان می‌دادند تا بستنی تهیه شود.تهیه بستنی در ایران متداول نبود و در قرن نوزدهم از اروپا به ایران انتقال یافت و متداول شد.

در حقیقت از سفر سوم ناصرالدین‌شاه به اروپا، پلومبیر نام محلی ییلاقی در فرانسه است که بستنی خوشمزه‌ای در آنجا تهیه می‌شد و نام پلومبیر یعنی نوعی بستنی که با مخلفاتی همراه است از این شهر منشاء گرفته است.می‌گویند در سال آخر سلطنت ناصرالدین شاه ساختن بستنی در ایران متداول شد و معروف‌ترین بستنی‌ فروش بعدی تهران یعنی ممدریش بستنی خامه‌دار مخصوصی تهیه می‌کرد که در تهران مردم استقبال زیادی از آن کردند.

این بستنی با “ثعلب” تهیه می‌شد. یخ و نمک را در بشکه‌ای ریخته داخل بشکه را شیر می‌ریختند و با وسایل مخصوص و تمهیدات زیاد و تکان دادن و چرخاندن ظرف از آن بستنی تهیه می‌کردند. بستنی‌فروشی‌های دوره‌گرد به زودی در تهران پیدا شدند که بستنی را در همان محفظه‌ها می‌گرداندند و با نان مخصوص عرضه می‌کردند.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *