خوراک هندوانه و خیار تابستانی

خوراک هندوانه و خیار
خوراک هندوانه و خیار

هندوانه یکی از میوه های خوشمزه تابستانی میباشد که امروز قصد داریم با آن یک خوراک خوشمزه را تهیه کنیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه خوراک هندوانه و خیار تابستانی را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه خوراک هندوانه و خیار تابستانی

  1. یک فنجان هندوانه بدون دانه
  2. 1خیار کوچک
  3. 1فلفل متوسط فلفل قرمز
  4. 3تکه بلند ساقه کرفس
  5. 1/2پیاز قرمز کوچک
  6. 1/4فنجان ریز ریز شده از نعناع تازه
  7. 3قاشق غذاخوری آب لیمو تازه
  8. 2قاشق غذا خوری سرکه انگور
  9. 1/4قاشق چای خوری نمک
  10. 1/2 فنجان خامه ترش

 

 

طرز تهیه خوراک هندوانه و خیار تابستانی

در ابتدا مغز هندوانه ها را در بیاورید و دانه های آن را بگیرید .دستگاه مخلوط کن را آماده کنید و 4 فنجان هندوانه را در مخلوط کنی بریزید تا صاف شود.پوره را در یک کاسه بزرگ انتقال دهید.همه مواد دیگر را نیز در پوره هندوانه ریخته و هم بزنید تا ترکیب شود البته توجه داشته باشید که مواد را خرد کنید.مواد که ترکیب شد با تکه های هندوانه و خیار آن را تزیین کنید.

 

 

خواص خیار

خیار گیاهی از تیره کدوییان است و بومی کشور هند است که اقسام گوناگونی دارد. مصرف روزانه آب خیار، در کنترل بیماری اگزما، آرتروز و نقرس نقش دارد. خیار برای افرادی که از بیماری ریه، معده و سینه رنج می‌برند، مفید است. خیار حاوی آنزیمی به نام ارپسین است که در هضم پروتئین کمک می‌کند. مخلوطی از آب خیار، هویج، کاهو و اسفناج در رشد مو مؤثر است.پژوهش‌های صورت گرفته در خصوص خواص ضدسرطانی خیار نشان داداه است که ترکیبات موجود در خیار به نام «کوکوربیتاسین‌ها» داروهای ضدسرطانیرا نیز تشیکل میدهد. محققان معتقدند که این ترکیبات می‌توانند جلوی ظهور و رشد سلول‌های سرطانی را بگیرند. از این گذشته این میوه سبزی حاوی مواد مغذی ضدسرطان دیگری به نام لیگنان‌ها هم می‌باشد. اگر می‌خواهید سرطان سینه، سرطان رحم، سرطان تخمدان و سرطان پروستات از شما دور باشد خیار بیشتری میل کنید.

Check Also

کرفس شکم پر مقوی و جدید

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید با کرفس است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *