سالاد توت فرنگی تابستانی با روکش شکلاتی

سالاد توت فرنگی تابستانی
سالاد توت فرنگی تابستانی

امروز قصد داریم طرز تهیه یک سالاد تابستانی خوشمزه را به شما آموزش دهیم.سالاد توت فرنگی تابستانی با روکش شکلاتی را در ادامه مطلب زیر به شما آموزش میدهیم.با سایت فست فود همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد توت فرنگی تابستانی

  1. برگ کاهوی فرانسوی
  2. خیار 1/2
  3. 2فنجان توت فرنگی
  4. 1/4فنجان پنیر پارمزان

 

مواد لازم برای روکش شکلاتی

  1. 100میلی لیتر سرکه بالزامیک
  2. 100گرم شکر
  3. 25گرم شکلات تیره

 

 

طرز تهیه سالاد توت فرنگی با روکش شکلاتی

ابتدا ظرفی زیبا برای سالاد زیبای خود انتخاب کنید.ابتدا کاهو ها را تمیز شسته و بگذارید تا خشک شود میتوانید از هر کاهوی برگ پهنی میتوانید انتخاب کنید.انها را زیبا در ظرف بچینید .توت فرنگی ها را از وسط به دو نیم تقسیم کنید و در مزکز کاهو بگذارید خیار ها را با پوست به صورت دایره ای خرد کنید و روی یرگ کاهوها بگذارید.پنیر پارمزان رنده شده را روی کاهوها بریزید. برای تهیه روکش روی سالاد توت فرنگی باید سرکه بالزامیک را روی اجاق گذاشته و بعد از یه قل جوش زدن شکر را به ان اضافه کنید و سپس بگذارید تا شکلات نیز در مواد آب شود وقتی که آن را هم زدید و شکلات نیز آب شد آن را در جایی بگذارید تا خنک شود سپس روی سالادتان بریزید.

 

سرکه بالزامیک

سرکه درسس سالاد وسایر غذاها استفاده می شود اما بنظر می رسد ما به اندازه ی کافی از سرکه استفاده نمی کنیم با تنوع زیاد واستفاده های بیشماری که ازآن می شود، قابل درک است که چرا به سرکه علاقه داریم. اما مسئله تنها طعم آن نیست فواید زیادی در این ماده نهفته است که ما از آن بی اطلاعیم. البته درباره ی خواص سرکه ی سدار سیب مطالب زیادی گفته شده است اما در اینجا به فواید سرکه ی بالزامیک می پردازیم.

سرکه ی بالزامیک چیست؟

سرکه ی بالزامیک بطور سنتی از آب انگور سفید تهیه می شود آب انگور باید پخته شده تا غلیظ شود درطی این فرآید شکر در آب انگور تیره و کاراملیزه می شود و به همین دلیل رنگ سرکه ی بالزامیک تیره است. سپس سرکه تخمیر شده و در خمره های چوبی فرآیند رسیدن آن به آهستگی صورت می گیرد (slow aging process).حداقل زمان رسیدن این نوع سرکه 12 سال است برخی از انواع سرکه ی بالزامیک تا 25 سال نیز سن دارند.

Check Also

سالاد نودل اسپایسی خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین سالاد هایی که میتوانید در منزل تهیه کنید سالاد نودل اسپایسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *