مرغ استخوانی گریل شده دلچسب

مرغ استخوانی گریل شده
مرغ استخوانی گریل شده

مرغ ها به انواع مختلفی تهیه میشوند امروز قصد داریم طرز تهیه مرغ استخوانی گریل شده را به شما طرفداران مرغ رژیمی آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این غذا را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه مرغ استخوانی گریل شده

  1. 8 سینه مرغ یا 8 قسمت مرغ برش داده
  2. 1/3کره ذوب شده
  3. 1و1/2 فنجان آب لیمو
  4. 1قاشق چای خوری سیر
  5. قاشق چای خوری فلفل
  6. بادمجان و فلفل سبز برای تزیین
  7. نمک و فلفل

 

 

طرز تهیه مرغ استخوانی گریل شده

در ابتدا مرغ را به هشت قسمت تقسیم کنید آنها را در نمک و فلفل و لیموترش و فلفل دلمه و کره سیر مرینت کنید.به مدت 4-6 ساعت در یخچال قرار دهید تا مواد را به خود بگیرد.بر روی یک گریل مرغ را گذاشته سس باربیکیو را روی آن بریزید و گریل کنید. حدو 10 تا 15 دقیقه مرغ را بگذارید تا روی گریل پخته شود.بادمجان و لوبیا سبز را روی گریل بگذارید تا آنها نیز گریل شود میتوانید با سس باربیکیو نیز آنها را مرینت کنید و بعد گریل کنید.

خواص بادمجان

اگر بادمجان دوست دارید که هیچ ، اما اگر جزء افرادی هستید که بادمجان مصرف نمی کنید حتما این ماده غذایی مفید رابخورید و از خواص عالی و درمانی آن بهره ببرید، چون باعث سلامتی بدن شما می شود.بادمجانبادمجان که بعربی بادنجان نامیده می شود گیاهی است یکساله و دارای ساقه نسبتا ضخیم و پوشیده از کرک . برگهای آن بیضی شکل با نوک باریک و گلهای آن بنفش رنگ است میوه این گیاه دراز و باریک و یا گرد ، برنگهای بنفش ، سیاه ، زرد و سفید دیده می شود .بادمجان از تیرهٔ سیب زمینیان است ، این گیاه بومی هندوستان بوده است و این گیاه در تمام مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می کند.ارتفاع آن به 40 تا 150 سانتی متر نیز می رسد.

بادمجان باید تازه و کم تخم و جوان بوده و پوست براق داشته باشد و نوع طویل آن از نوع مدورش بهتر است. قبل از پختن باید پوست آنرا کنده و هر بادمجان را چهار قسمت کنند و یا ورقه ورقه نمایند و بر آن ها نمک بمالند و مدت چند ساعت در آب خنک گذارند تا آب قدری سیاه و تیز طعم گردد. این آب را عوض کرده و عمل را تکرار کنند تا مواد سیاه رنگ و مواد نفخ زا و مواد سست کننده در آب داخل شده و با آب دور ریخته شوند. سپس با آب پاک آنرا شسته و از خواص بی نظیر آن استفاده کنند.

Check Also

کباب کوبیده سنتی دلچسب

یکی از خوشمزه ترین و بی نظیر ترین غذاهایی را که میتوانید برای میهمانان خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *