کباب توت فرنگی و کیک کوچک لذیذ

کباب توت فرنگی و کیک کوچک
کباب توت فرنگی و کیک کوچک

امروز میخواهیم طرز تهیه یک دسر خوشمزه که مانند فینگر فود است را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه کباب توت فرنگی و کیک کوچک را به شما عزیزان در منزل آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه کباب توت فرنگی و کیک کوچک

  1. 12عدد توت فرنگی متوسط
  2. کیک وانیلی یک عدد بزرگ
  3. 1/4 فنجان شکلات نیمه شیرین شکلات
  4. 1 قاشق غذاخوری کره مارگارین

 

طرز تهیه کباب توت فرنگی و کیک کوچک

کیک وانیلی را خودتان میتوانید در منزل تهیه کنید یا اینکه از شیرینی فروشی بخرید.12 عدد توت فرنگی را خوب شسته و سر سبز آن را نیز پاک کنید کیک وانیلی را به تکه های کوچک اندازه توت فرنگی برش دهید.و کنار بگذارید.کره را به صورت بن ماری آب کنبد و وقتی که آب شد شکلات را نیز به آن اضافه کنید.شکلات که آب شد آن را کنار بگذارید و توت فرنگی ها و کیک را یکی در میان داخل سیخ بچینید در هنگام استفاده از آن شکلات را روی آن بریزید و سرو کنید.نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که کیک ها باید اسفنجی باشد.

 

خواص وانیل

درخت وانیل گیاهی است پایا خزنده یا بالا رونده، دارای ساقه سبز دراز، برگ‌های متناوب، پهن، نرم، ضخیم، بیضی شکل و نوک تیز سبز و تعداد زیادی ریشه های هوایی که از کنار هر برگی بیرون می‌اید که با کمک آن‌ها به تنه درختان مجاور می‌چسبد و بالا می‌رود.این گیاه بومی مناطق مرطوب و حاره و در جنگل‌های مرطوب جنوب شرقی مکزیک و آمریکای مرکزی و هند غربی و آمریکای جنوبی می‌روید و ساقه های پیچیده ان تا ارتفاع حتی 100 متر نیز ممکن است برسند و تا بالاترین ارتفاع درختان بزرگ جنگلی نیز بالا می‌رود.

از دیدگاه طب سنتی وانیل نیز همچون دیگر ادویه ها دارای ویژگی‌های خاص خود است. تأثیر وانیل بر روی سیستم عصبی و مغز انسان موجب کاهش ترس و واهمه شده، افسردگی را نیز کاهش می‌دهدماده معطر وانیل از میوه این گیاه گرفته می‌شود. میوه آن به شکل غلاف لوبیا است و قبل از اینکه کاملاً برسد آن را می‌چینند و خشک می‌کنند در موقع چیدن، میوه ها عطری ندارند ولی پس از اینکه چیده شد در دوران خشک کردن و عمل آوردن ان، عطر مطبوع وانیل در آن ایجاد می‌شود.این ادویه در علم آروماتراپی نیز طرفداران خاص خود را دارد. در طب معاصر از آن برای درمان تب و تقویت میل جنسی استفاده می‌شود و از آنجایی که دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است، با رادیکال‌های آزاد بدن مبارزه می‌کند.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *