کاپ کیک قهوه ای فوق العاده خوشمزه

کاپ کیک قهوه ای فوق العاده
کاپ کیک قهوه ای فوق العاده

اگر برای تولد فرزندان خود به دنبال شیرینی خاصی هستید طرز تهیه کاپ کیک قهوه ای  فوق العاده را به شما پیشنهاد میکنیم.این کاپ کیک ها ارزانتر از همه کاپ کیک هایی در می آید که درب مغازه به فروش میرسد. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک قهوه ای فوق العاده

  1. 3/4 فنجان آرد همه منظوره
  2. 1/2فنجان شکر قهوه ای
  3. 1قاشق غذاخوری شکر قهوه ای، کاملا بسته بندی شده
  4. 3قاشق غذاخوری کاکائو
  5. 1/4قاشق چای خوری نمک
  6. 1/2فنجان آب
  7. 1/2قاشق چای خوری سرکه سیب
  8. 1/1قاشق چای خوری کره
  9. 1/2قاشق چای خوری عصاره وانیلی

 

طرز تهیه کاپ کیک قهوه ای فوق العاده

فر را روی 350 درجه تنظیم کنید. در یک کاسه آرد شکر قهوه ای و آب و نمک را به هم بزنید. در یک کاسه دیگر مواد تشکیل دهنده باقیمانده را بهم بزنید. آب را کم کم در آرد ریخته و مخلوط کنید و آنقدر هم بزنید تا خمیری صاف و یکدست به ما بدهد.ظرف های کاپ کیک مخصوص فر را با کره چرب کنید . تا نیمه از موادی که هم زده اید ÷ر کنید.18 تا بیست دقیقه در فر بگذارید تا پخته شوند.کیک شما آماده است کناری بگذارید تا یخ شوند. میتوانید کیک ها را با توت فرنگی تزیین کنید اگر برای تولد است آن را با اسمارتیز تزیین کنید.

 

کیسه های پلاستیکی مخصوص فر

این کیسه مخصوص پخت مرغ و ماهی درون فر است. که سرعت پخت غذا را بالا می برد. و به سبب اینکه در کیسه بسته می شود مرغ و سبزیجات و ماهی با مقدار آبی که در خود دارند پخته می شود. پس به آب نیازی نیست. این کیسه ها برای مهمانی ها مناسب است اگر می خواهید مرغ درسته درست کنید. سرعت کار و ضریب اطمینان کار را بالا می برد. اما در مورد بهداشت و خطرات این پلاستیک ها اطلاعاتی در دست ندارم. البته به جای این کیسه ها می توان از ورق آلومینیوم یا همان فویل استفاده کرد.کار با این کیسه ها به این صورت است.

ابتدا مرغ یا ماهی را با مواد مورد نظر مثل نمک و فلفل و ادویه دلخواه مزه دار نموده. داخل این کیسه قرار داده در کیسه را بسته. و چند ساعت در یخچال گذاشته تا 2 ساعت قبل زمان سرو. که کیسه مرغ را در ظرفی قرارداده تا جابجایی اش در فر راحت باشد. و فر را از قبل روشن کرده تا گرم شود. 200 درجه سانتی گراد خوب است. ظرف مرغ را در طبقه وسط فر قرارداده. بعد از حدود یکساعت کیسه را با چاقو پاره کرده و می گذاریم تا آب اضافه مرغ کمی تبخیر شود. و کیسه را از مرغ جدا کرده. آب مرغ که کم شد فر بالا را روشن کرده تا رویه مرغ کمی برشته شود. درصورت دلخواه در این مرحله می توانید از سس مخصوص خود استفاده کنید و روی مرغ بریزید.

Check Also

کیک شکلاتی مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید کیک ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *