سالاد هندوانه و آناناس تابستانی

سالاد هندوانه و آناناس
سالاد هندوانه و آناناس

امروز قصد داریم طرز تهیه یک سالاد تابستانی را به شما بانوان گرامی آموزش دهیم. و چه سالادی بهتر از سالادی که با میوه فصل تابستان است.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه سالاد هندوانه و آناناس را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه سالاد هندوانه و آناناس

  1. 400 گرم هندوانه، برش به اندازه تکه های نان
  2. 400 گرم آناناس
  3. 1پیاز، نازک برش خورده
  4. 6قاشق غذاخوری آب لیمو
  5. 2قاشق غذا خوری سرکه
  6. فلفل تازه

 

طرز تهیه سالاد هندوانه و آناناس

هندوانه را به اندازه تکه های نان برش دهید و در ظرف بچینید آناناس را نیز به اندازه های زیبا برش دهید و روی هندوانه در ظرف بریزید.پیاز را حلقه حلقه کنید و روی مواد بریزید. سرکه و فلفل را نیز به مواد اضافه کنید بگذارید در یخچال تا خنک شود و سپس سرو کنید.

 

 

 

خواص آناناس برای تقویت سیستم ایمنی بدن

با خوردن یک وعده آناناس که برابر نصف یک فنجان می باشد، ۱۳۰ درصد از نیاز روزانه بدن ما به ویتامین C تامین می گردد و به همین دلیل باید آناناس را یکی از بهترین و البته خوشمزه ترین منابع تامین ویتامین C – که به آن اسکوربیک اسید نیز گفته می شود – دانست. ویتامین C عمدتا در فرآیندهای مرتبط با تقویت بدن و دستگاه ایمنی در برابر بیماری ها و عوامل بیماری زا مشارکت دارد.

مصرف ویتامین C سبب بهبود عملکرد گلبول های سفید خون می شود. به علاوه ویتامین C یک ماده آنتی اکسیدان محسوب می شود که از ما در مقابل تاثیر مخرب ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می نماید. رادیکال های آزاد در اثر سوخت و ساز درون سلولی به وجود می آید و می تواند به اندام های مختلف بدن آسیب رسانده، عملکردهای طبیعی بدن ما را مختل نماید. همچنین رادیکال های آزاد می تواند سبب شود تا سلول های سالم به سلول های سرطانی تبدیل گردد. اما ویتامین C موجود در آناناس از ما در مقابل این آسیب ها محافظت می کند و به همین دلیل تقویت دستگاه ایمنی بدن را باید یکی از مهم ترین خواص آناناس و آب آناناس دانست.

Check Also

سالاد نودل اسپایسی خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین سالاد هایی که میتوانید در منزل تهیه کنید سالاد نودل اسپایسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *