طرز تهیه خامه زده شده

250px-Crème_Chantilly

امروز قصد داریم طرز تهیه خامه زده شده را به شما عزیزان آموزش دهیم این خامه مخصوص تزیین کیک و یا داخل نان خامه ای میباشد امیدوارم که دوست داشته باشید

خامه زده شده (به انگلیسی: Whipped cream) به دو صورت تهیه می‌شود: در صورتیکه با شکر زده شود کرم شانتیلی به فرانسوی Crème chantilly نام دارد و در صورتیکه خامه به تنهایی و بدون داشتن شکر زده شود، به فرانسوی Crème fouettèe نامیده می‌شود.

طرز تهیه

 

1. خامه ۳۵۰ گرم

2. شکر ۲۵ گرم بر حسب میل میزان شکر بین ۱۰–۵ درصد وزن خامه وزن دارد.

3. خامه باید سرد باشد و از یخچال بیرون آورده شود. خامه را در درون کاسه ریخته و این کاسه را در داخل ظرفی از یخ قرار می‌دهیم.

4. شکر را به خامه اضافه کرده و هم می‌زنیم. در صورت استفاده از همزن برقی، درجه آن بهتر است کم یا متوسط باشد.

در صورتیکه از همزن دستی استفاده می‌شود بعد از ۶ دقیقه همزدن سفتی خامه به حدی خواهد رسید که برای پوشش کیک سفتی لازم را دارد. پس از اینکه کیک با خامه پوشیده شده خامهٔ باقیمانده یک دقیقه دیگر باز بهم زده می‌شود تا سفت‌تر شده تا بتوان آن را در داخل قیف ریخت.

زیاد بهم زدن خامه باعث می‌شود که لبه‌های خامه‌ای که از قیف بیرون می‌آید ترک دار شود و شکل‌های ایجاد شده با قیف زیبایی خود را از دست بدهد. بیش از حد بهم زدن خامه باعث تبدیل خامه به کره و تغییر رنگ آن بطرف زرد شده که در اینصورت این خامه دیگر قابل استفاده نیست.

Check Also

مایکروویو

چگونه از مایکروویو و مایکروفر استفاده کنیم

در این مقاله از سایت فست فود قصد داریم تا به شما آموزش دهیم که …

2 comments

  1. ببخشید منظور ازاین خامه همون خامه های معمولی هست که استفاده میکنیم ؟اگه میشه جواب بدین خیلی ضروریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *