گوجه گیلاسی پرشده با آووکادو عالی

گوجه گیلاسی پرشده با آووکادو
گوجه گیلاسی پرشده با آووکادو

امروز میخواهیم طرز تهیه یک پیش غذای جانانه را به شما زنان خانه دار آموزش دهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه گوجه گیلاسی پرشده با آووکادو را به شما عزیزان در منزل آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه گوجه گیلاسی پرشده با آووکادو

  1. گوجه فرنگی گیلاسی نیم کیلو
  2. 1آووکادو بزرگ، پوست کنده و شسته شده
  3. 4قاشق چای خوری آب لیمو
  4. 1 قاشق غذاخوری پیاز ریز خرد شده
  5. 1 حبه سیر
  6. 1/2فنجان شیر
  7. 1/4قاشق چای خوری نمک
  8. 6برش بیکن، پخته شده و ریز خرد شده

 

طرز تهیه گوجه گیلاسی پرشده با آووکادو

در ابتدا گوجه فرنگی ها را خوب بشویید سعی کنید گوجه فرنگی هایی انتخاب کنید که از حد گیلاسی بزرگتر باشند.سر گوجه فرنگی ها را که برداشتید دانه های گوجه فرنگی را خارج کنید. در یک کاسه کوچک آووکادو را با نمک طعم دار کنید و خرد کنید مواد دیگر را نیز به جز بیکن به آووکادو اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدستی به شما بدهد. موادی مثل پیاز و سیر را باید بپزید.مواد را داخل گوجه ها ریخته و موقع سرو روی آنها بیکن بپاشید.

 

 

درباره بیکن بیشتر بدانید

بیکِن به (به انگلیسی: Bacon)، گوشت خوک سوده شده را می‌گویند. بیکن را از نمک‌سود کردن گوشت خوک در حوض شوراب با مقدار زیادی نمک تهیه می‌کنند. بیکن به گوشت خوکی که آن را خشک کرده اند نیز اطلاق می‌شود. پس از نمک‌سود کردن و یا خشک کردن گوشت خوک به بیکن حاصل شده بیکن سبز و یا بیکن تازه می‌گویند. بیکن تازه ممکن است در مراحل بعدی به مدت چند هفته و یا چند ماه تحت تأثیر هوای خشک و سرد قرار بگیرد. در مواردی بیکن تازه یا سبز را جوشانده و یا دوداندود می‌کنند. بیکن تازه یا بیکن سبز و همچنین بیکن خشک شده پیش از خوردن باید پخته شوند. بیکن جوشانده شده برای تناول مناسب است اما بیکن دوداندود شده پیش از استفاده به عنوان غذا می‌بایست طبخ شود.از آنجائیکه بسیاری از مردم دنیا بنا به دلایل مذهبی و یا رژیمهای غذائی نمی‌توانند از گوشت خوک استفاده نمایند، در سالهای اخیر محصولی با نام «بیکن» و همین روش پخت اما با استفاده از گوشت‌های دیگر مانند گوساله، گوسفند، بوقلمون و مرغ تهیه و روانه بازارهای جهانی می‌گردد.


Check Also

شیربرنج ترکیه ای بی نظیر

امروز قصد داریم طرز تهیه یک غذای ترکیه ای اصیل را به شما عزیزان آموزش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *