پای آلبالو کرم بادامی با پنیر

پای آلبالو کرم بادامی
پای آلبالو کرم بادامی

امروز میخواهیم طرز تهیه یک دسر خوشمزه و در عین حال ساده را به شما آموزش دهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه پای آلبالو کرم بادامی را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه پای آلبالو کرم بادامی

  1. 1 فنجان آرد
  2. 1/2فنجان کره
  3. 1فنجان بادام، خرد شده
  4. 1بسته پنیر خامه ای
  5. یک فنجان شکر
  6. 3قاشق چایخوری بادام

 

 

طرز تهیه پای آلبالو کرم بادامی

آرد و کره و بادام را با یکدیگر مخلوط کنید آن را داخل طرف مخصوص پای بریزید و درون فر با حرارت 350 فارنهایت به مدت 15 دقیقه بپزید تا به رنگ قهوه ای در آید .شکر و دو قاشق پای خوری اسانس بادام و پنیر خامه ای را با هم مخلوط کنید و یکدست هم بزنید مخلوط را روی پای سیب قهوه ای شده بریزید .یک قاشق چایخوری بادام و گیلاس را با هم مخلوط کرده و بالای پنیر بریزید و بگذارید به مدت یک شب در یخچال بماند.

 

 

مضرات بادام

بادام از نظر اينكه داراي مواد مغذي بسياري است بنابراين غذاي بسيار خوبي است ولي چون سنگين و ثقيل الهضم مي باشد نبايد در خوردن آن افراط كرد و مقدر آن نبايد در روز بيش از ده دانه باشد . بادام همچنين براي معده هاي ضعيف و سرد خوب نيست و اشخاصي كه معده ضعيف دارند بهتر است بادام را با شكر بخورد روغن بادام : براي بدست آوردن روغن بادام ، مغز بادام را پس از تميز كردن و خشك كردن خرد مي كنند و بصورت خمير در مي آورند و سپس آنرا تحت فشار قرار داده و روغن آن را استخراج مي كنند . اين روغن را فشار اول مي نامند .

 

تفاله بادام را كه از فشار اول باقيمانده تحت اثر حرارت و مواد شيميايي قرار داده و روغن فشار دوم را بدست مي آورند . بدليل اينكه روغن بادام گران است معمولا تقلب كرده و آنرا با روغن هاي ديگر مانند روغن مغز هسته زردآلو و هلو مخلوط كرده و بام روغن بادام مي فروشند .همانطور كه گفته د اگر روغن بادام تلخ يا مغز زردآلو و يا هلو تحت اثر آّب قرار گيرند اسيد سيانيدريك و آلدئيد بنزوئيك توليد مي شود كه سمي است بنابراين براي گرفتن روغن از اين هسته ها نبايد از آب استفاده كرد

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *