دسر گیلاس با روکش شکلاتی دلچسب

دسر گیلاس با روکش شکلاتی
دسر گیلاس با روکش شکلاتی

اگر به دنبال یک دسر ویژه و خوشمزه برای میهمانان خاص خود میگردید طرز تهیه دسر گیلاس با روکش شکلاتی را به شما آموزش میدهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این دسر را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه دسر گیلاس با روکش شکلاتی

  1. 2 1/2 فنجان شکر
  2. 1/4فنجان کره یا 1/4 فنجان مارگارین، نرم شده
  3. 1قاشق غذاخوری شیر
  4. 1/2قاشق چای خوری عصاره بادام
  5. نیم کیلو گیلاس یا کمتر
  6. 2فنجان چیپس شکلات نیمه شیرین

 

 

طرز تهیه دسر گیلاس با روکش شکلاتی

دانه گیلاس ها را در آورده به طوری که هنوز دم گیلاس به آن متصل باشد.در یک کاسه شکر ،کره و شیر و عصاره بادام را با هم ترکیب کرده و خوب مخلوط کنید.گیلاس را در ابتدا به اندازه یک میلی متر داخل مواد زده و داخل یخچال بگذارید تاببندد.دوباره داخل مواد بزنیدتا دو میلی شود.شکلات تلخ را به روش بن ماری آب کرده و مانند موداد سفید دور گیلاس بچینید .روی ورق شیرینی پزی گذاشته و داخل یخچال بگذارید تا خود را بگیرد.این شیرینی را میتوانید در مربای آلبالو زده و سرو کنید.

 

نحوه استفاده از روغن بادام

برای بدست آوردن روغن بادام، مغز بادام را پس از تميز کردن و خشک کردن خرد می کنند و بصورت خمير در می آورند و سپس آنرا تحت فشار قرار داده و روغن آن را استخراج می کنند. اين روغن را فشار اول مي نامند. تفاله بادام را که از فشار اول باقيمانده تحت اثر حرارت و مواد شيميايی قرار داده و روغن فشار دوم را بدست می آورند. بدليل اينکه روغن بادام گران است معمولا تقلب کرده و آنرا با روغن هاي ديگر مانند روغن مغز هسته زردآلو و هلو مخلوط کرده و بنام روغن بادام می فروشند.همانطور که گفته شد اگر روغن بادام تلخ يا مغز زردآلو و يا هلو تحت اثر آب قرار گيرند اسيد سيانيدريک و آلدئيد بنزوئيک توليد می شود که سمی است بنابراين برای گرفتن روغن از اين هسته ها نبايد از آب استفاده کرد.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *