دسر پای کرم موز ساده بدون پخت

دسر پای کرم موز ساده
دسر پای کرم موز ساده

امروز میخواهیم طرز تهیه یک دسر تابستانه را به شما بانوان در منزل آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه دسر پای کرم موز ساده را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه دسر پای کرم موز ساده

  1. 1موز قطعه قطعه نازک
  2. 2قاشق چای خوری وانیل طعم دهنده
  3. 2فنجان شیر
  4. یک پاکت ژله پودینگی
  5. شربت کارامل
  6. کاکائو دو قاشق چایخوری
  7. کره 100 گرم
  8. آرد 50 گرم
  9. تخم مرغ کمی

 

طرز تهیه دسر پای کرم موز ساده

پوسته دسر را با استفاده از کره و کرم کاکائو تهیه کنید یعنی کره را با کرم کاکائو و تخم مرع و آرد ترکیب کنید و به صورت مثلثی آن را روی سطحی که میخواهید سرو کنید پهن کنید و بگذارید تا خشک شود.روی پوسته تکه های نازک موز را بچینید. در یک کاسه بزرگ شیر و پودینگ را مخلوط کنید تا مخلوط یکدستی ایجاد شود سپس وانیل و ژله پودینگی و شربت کارامل را به آن اضافه کنید و هم بزنید.مخلوط یکدست را روی موز قرار دهید و حدود سه ساعت بگذارید در یخچا تا سرد شود.روی دسر را با پودر نارگیل و خامه و توت فرنگی تزیین کنید.در ابتدا پودر نارگیل را روی دسر بریزید خامه را روی آن بریزید و یک توت فرنگی را روی خامه قرار دهید.

 

 

خواص موز

یکی از سریعترین روشهای رفع خماری و خمودگی، خوردن یک لیوان مخلوط شیر، موز و عسل است. موز معده را آرامش می بخشد و با کمک عسل، سطح قند خون را بالا می آورد و در همان حال، شیر نیز به تنظیم آب بدن کمک می کند.در طب سنتی هند موز نارس را ایجادکننده یبوست می دانند. در واقع موز در صورتی که رسیده باشد، ملین است و در عین حال برای درمان اسهال ساده و اسهال خونی مفید است و بهبود زخم های روده را تسریع می کند.

به دلیل جذب سریع قند موز، این میوه دارای شاخص گلیسمی بالایی است. موز رسیده برای بیماران دیابتی توصیه نمی شود. همچنین افرادی که تمایل به کنترل وزن دارند، نباید از موز رسیده استفاده کنند.برای از بین بردن زگیل، پوست موز را از طرف داخل بر روی آن قرار می دهند و آن را با دقت با یک نوار چسب می بندند تا پوست تکان بخورد و زگیل را برطرف کند.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *