دسر انبه و ماست عسلی با میوه های تازه

دسر انبه و ماست عسلی
دسر انبه و ماست عسلی

دسر ها ه ویژه دسر های تابستانی در بین خنم ها طرفداران زیدی دارد .امروز صد داریم یک دسر خوشمزه با انبه را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه دسر انبه و ماست عسلی را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه دسر انبه و ماست عسلی

  1. 4 فنجان میوه تازه مثل توت فرنگی، انگور، کیوی فلفل، تکه های انبه یا هر میوه در فصل
  2. 1-2 انبه تازه
  3. 1فنجان ماست ساده کم چرب
  4. 1قاشق غذاخوری عسل

 

 

طرز تهیه دسر انبه و ماست عسلی

میوه های تازه تابستانی را خرد کرده و مقداری از آن را برای تزیین کنیار بگذارید. برای این دسر چهار ظرف دسر را کنار بگذارید.میوه ها ی خرد شده را به چهار قسمت برای چهار ظرف تقسیم کنید.انبه را در میکسر ریخته تا یکدست و صاف شود.ماسه و عسل را به انبه اضافه کنید و دوباره میکس کنید.میوه ها را به دلخواه زیر کف هر کدام از کاسه های دسری بریزید و مخلوط میکس شده را به آن بیفزایید و در یخچال قرار دهید.فقط این نکته را در نظر داشته باشید که قبل از ریختن مخلوط انبه باید در یخجال گذاشته شود و یخ بزند.روی هر کدام از ظرف ها را میتوانید با میوه هایی مثل توت فرنگی تزیین کنید.

 

 

خواص انبه

تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیبات آنتی‌اکسیدان انبه از سرطان‌های روده، سینه، خون و پروستات پیشگیری می‌کند. این ترکیبات شامل کرستین، ایزوکرستین، استراگالین، فیستین، اسید گالیک و متیل‌گالات و همچنین آنزیم‌های مختلف می‌باشد. محتوی بالای فیبر، پکتین و ویتامین C در انبه به کاهش کلسترول کمک می‌کند.هم داخلی و هم خارجی برای پوست قابل استفاده است. انبه منافذ بسته شده پوست را باز کرده و جوش‌ها را از بین می‌برد. یک فنجان انبه خرد شده 25 درصد از میزان موردنیاز روزانه از ویتامین A را فراهم می‌کند که به بهبود بینایی کمک کرده و از شب‌کوری و خشکی چشم جلوگیری می‌کند.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *