دسر هلوی سرخ شده یک دسر با کلاس

دسر هلوی سرخ شده
دسر هلوی سرخ شده

فصل تابستان است و میوه های تابستانه و خوشمزه که میتونید با آنها انواع دسر ها را تهیه کنید.امروز قصد داریم با یکی از این میوه ها یعنی هلو یک دسر خوشمزه را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه دسر هلوی سرخ شده را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه دسر هلوی سرخ شده

  1. 3 فنجان هلو، پوست کنده، خرد شده و برش خورده
  2. 1و1/2 فنجان شکر، تقسیم شده
  3. 1فنجان آرد
  4. 1قاشق چای خوری پودر پخت
  5. 1/4قاشق چای خوری نمک
  6. 1/2فنجان مارگارین یا کره
  7. 1/2قاشق چای خوری وانیل
  8. 1/2فنجان شیر
  9. 1/2فنجان آب

 

 

طرز تهیه دسر هلوی سرح شده

یک ظرف بیضی شکل همانطوری که در شکل میبینید را برای این دسر انتخاب کنید.هلو را کمی در روغن سرخ کرده و وقتی کمی نرم شد آن را با ته قاشق له کنید.1/2 فنجان شکر و آرد و نمک و مارگارین و پودر پخت و وانیل و شیر ر با هم ترکیب کنید و با هلو مخلوط کنید تا صاف و یکدست شود .ابتدا با یک اسپری کره را کف سینی بریزید. موادی را که ترکیب کرده اید را داخل ظرف بریزید.بداخل خلوط را با سلیقه خود تکه های هلو بریزیدو به مدت 1 ساعت در دمای 350 فارنهایت بپزید.این دسر به صورت گرم سرو شود.

 

 

خواص هلو

آنتی‌اکسیدان‌ ها
در یک تحقیق مشخص شد که برخی آنتی‌اکسیدان‌‌های خاص در گوشت و پوست هلو وجود دارد که یکی از مهمترین آنها اسید کلروژتیک است که به از بین بردن رادیکال‌ای آزاد کمک می‌کند–ترکیباتی که بدن شما وقتی در معرض آلاینده‌ها، موادغذایی و محیط قرار می‌گیرد، به آن نیاز دارد تا تاثیرات بالا رفتن سن را کاهش داده و بیماری‌های مزمن را دور کند. این آنتی‌اکسیدان همچنین به دور کردن سرطان کمک کرده و التهاب بدن را کاهش می‌دهد.

فیبر
یک عدد هلوی بزرگ حدود ۱۷ گرم کربوهیدرات دارد که ۳ گرم آن فیبر است. فیبر برای هضم و گوارش خوب غذاها الزامی است و از بروز یبوست جلوگیری کرده و سلامت کلیه‌ها را تضمین می‌کند. فیبر همچنین در تنظیم سطح کلسترول بدن نقش دارد و به کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی کمک می‌کند. خانم‌ها باید روزانه به طور متوسط باید ۲۵ گرم و آقایان ۳۸ گرم فیبر مصرف کنند.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *