دسر ترافل گیلاس دسری تابستانی

دسر ترافل گیلاس
دسر ترافل گیلاس

امروز قصد داریم طرز تهیه یک دسر خوشمزه تابستانی را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه دسر ترافل گیلاس را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه دسر ترافل گیلاس

  1. نشاسته ذرت (پودرشده) ۱ قاشق سوپ خوری
  2. آرد ۲ قاشق سوپ خوری
  3. شکر یک دوم پیمانه
  4. شیر (سرد) دو و یک چهارم پیمانه
  5. تخم مرغ ۱ عدد
  6. وانیل شکری یک چهارم قاشق چای خوری
  7. کره ۲ قاشق سوپ خوری
  8. کمپوت گیلاس (خردشده) به مقدار لازم
  9. رولت به مقدار لازم

 

طرز تهیه ترافل گیلاس

نشاسته، آرد و شکر را در تابه ای بریزید، شیر را کم کم به آن اضافه نمایید. و روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا غلیظ گردد. زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید.، زرده را با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ شود. سفیده را هم جداگانه بزنید تا فرم بگیـرد بعـد به زرده اضافه و با هم مخلوط کنید.

مخلوط نشاسته و شیر را به تخم مرغ ها بیفزایید و دوباره روی حرارت قرار دهید تا کمی غلیظ شود. از روی حرارت بردارید وانیل و کره را بیفزائید، مخلوط کرده و بگـذاریـد کمی خنـک شـود. در آخـر گیلاس ها را اضافه کنید. در ظرف مورد نظرتان  برش های رولت را قرار دهید و مواد آماده شده مخلوط با گیلاس را داخل آن بریزید و به دلخواه تزئین کنید.

نکته:
زمانی که مخلوط نشاسته را به تخم مرغ اضافه می کنید بهتر است مقداری از آن را با تخم مرغ مخلوط کرده سپس بقیه را اضافه کنید.

 

استفاده از گیلاس

گیلاس‏ ها را بهتر ا‏ست تازه‏ تازه پس از چیدن از درخت میل نمود.اغلب از گیلاس، مربا و یا ژله درست می‏ کنند زیرا نمی ‏توان آن را به صورت تازه ذخیره و نگه ‏داری کرد، ولی می ‏توان آن ها را فریز کرد؛ البته بهتر است که اول هسته ‏های آن در آورده شود.

بر طبق آخرین و بهترین اخبار به دست آمده مشخص گردیده که گیلاس‏ ها منبع غنی آنتی ‏اکسیدان‏ ها هستند.گیلاس ‏ها غذای متداولی در عصر حجر بوده‏ اند و باستان‏ شناسان بقایای هسته‏ های گیلاس را در بسیاری از غارها و صخره‏ های مسکونی ما قبل تاریخ یافته ‏‏اند

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *