کدو سبز کبابی رژیمی خوش طعم

کدو سبز کبابی رژیمی
کدو سبز کبابی رژیمی

کدو سبز یکی از بهترین غذاهای رژیمی است که برای کسانی که رژیم دارند مناسب میبلشد و به چربی سوزی کمک میکند.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه کدو سبز کبابی رژیمی را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه کدو سبز کبابی رژیمی

  1. کدوی متوسط 4 عدد
  2. پیاز قرمز کوچک 1 عدد
  3. پوست رنده شده لیمو 1 قاشق سوپخوری
  4. آب لیمو ¼ لیوان
  5. روغن زیتون 1 قاشق سوپخوری
  6. برگ های تازه و کوچک نعنا 2 قاشق سوپخوری
  7. کدوی متوسط
  8. پیاز قرمز کوچک

 

 

طرز تهیه کدو سبز کبابی رژیمی

کدو را به صورت طولی نصف کرده به طوری که قاچ های درشت خورده باشد.پیاز قرمز کوچک نصف کرده و به صورت حلقه های نازک در آورید.دمای فر را روی 220 درجه سانتی گراد تنظیم کرده. کدو، پیاز، پوست رنده شدۀ لیمو، آب لیمو و روغن را در یک ظرف پخت و پز بریزید. به آنها نمک و فلفل اضافه کنید. هم بزنید تا ترکیب شوند. برای 18 تا 20 دقیقه آنها را در فر بگذارید تا وقتی که کدو نرم شود. روی آن را با برگ های لیمو تزئین کرده و آن را سرو کنید.

 

کدو سبز ضد سرطان

کدو حاوی مقدار زیادی مواد ضد سرطان و آنتی اکسیدان است و مصرف آن از بروز سرطان و پیری زودرس سلول ها جلوگیری می کند.خوردن سبزیجاتی با فیبر بالا از جمله کدو سبز باعث می شود سموم سرطان زا از سلولهای کولون دفع شده و فولات و بتاکاروتن و ویتامین C موجود در آن از این سلولها در برابر موادشیمیایی که باعث سرطان کولون می شوند محافظت می کند.

کدو سبز به دلیل دارا بودن آلفا و بتا کاروتن در کاهش خطر سرطان پروستات مردان بالای ۶۰ سال موثر است.تحقیقات اخیر نشان داده است که عصاره ی کدو سبز به تخفیف علایم بزرگی خوش خیم پروستات کمک می کند؛ همان طور که می دانید بزرگی خوش خیم پروستات منجر به مشکلاتی در عملکرد دستگاه ادراری و جنسی می شود؛ فیتونوترینت های موجود در کدو سبز عامل این تسکین هستند.

Check Also

راتاتوی مخصوص با سلیقه ها

امروز قصد داریم طرز تهیه یک غذای خوشمزه مخصوص با سلیقه ها بنام راتاتوی را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *