سالاد کاپریس سه رنگ مخصوص تابستان

سالاد کاپریس سه رنگ
سالاد کاپریس سه رنگ

امروز قصد داریم طرز تهیه یک سالاد خوش رنگ را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه سالاد کاپریس سه رنگ را به شما بانوان در منزل آموزش میدهیم.امیدوارم از تهیه آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه سالاد کاپریس سه رنگ

  1. 2 گوجه فرنگی زرد ، قطعه قطعه شده
  2. 2گوجه فرنگی قرمز بزرگ، قطعه قطعه شده
  3. 2گوجه فرنگی سبز، قطعه قطعه شده
  4. 1شاخه ریحان تازه
  5. 180 گرم پنیر ماتزارلا
  6. روغن زیتون با کیفیت خوب
  7. سرکه بالزامیک
  8. نمک و فلفل

 

 

طرز تهیه سالاد کاپریس سه رنگ

گوجه فرنگی های رنگی را به صورت حلقه ای برش میدهیم.در یک ظرف مستطیلی ابتدا گوجه سبز سپس زرد و بعد قرمز و در آخر پنیر را کنار گوجه ها میچینیم.همینطور تا پر شدن ظرف اینکار را تکرار میکنیم.برگ ریحان را خرد ریز کرده و روی سالاد میپاشیم.ابتدا نمک را روی مواد به مقدار لازم پاشیده و سپس روغن زیتون را به دلخواه روی سالاد میپاشیم.این سالاد یک عصرانه مقوی و خوشمزه میتواند باشد.

 

 

خواص ریحان

دانه ی ریحان نیز به علت داشتن لعاب فراوان نرم کننده است و در رفع ورم کلیه و ترشحات زنانگی مفید فایده است.ریحان ضد دل پیچه است ،توصیه شده کسانی که معده حساس دارند و نفخ میکنند بعد از غذا یا مابین خوردن غذا ریحان مصرف کنند. ریحان در درمان اسهال هم مؤثر است . خوردن تخم بو داده ی ریحان برای درمان اسهال اثر شفا بخش دارد. جوشانده ی ریحان گرفتگی دستگاه گوارش را رفع می کند و ضد تهوع و استفراغ است. اسانس ریحان که بازیلیک نام دارد ، بسیار معطر و ضدعفونی کننده ی دستگاه گوارش است و بوی سیر و پیاز را از دهان می برد. به همین دلیل یک پای ثابت نان و کباب، ریحان تازه است. ریحان میکروب اسهال و
وبا را می کشد و بوی آن پشه و مگس را فراری می دهد . ریحان را در باغچه ی منزل خود کاشته تا به این ترتیب با حشرات مزاحم مبارزه کنید. به نظر می رسد که دانه ی ریحان برای رفع اثر زهر مارگزیدگی ، هم بصورت خوراکی و هم اگر به روی محل زخم گذاشته شود، مؤثر است. عقیده ای هم وجود دارد که ریحان می تواندزگیل را درمان کند.

Check Also

سالاد نودل اسپایسی خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین سالاد هایی که میتوانید در منزل تهیه کنید سالاد نودل اسپایسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *