مرغ گریل شده شیرین مخصوص میهمانی

مرغ گریل شده شیرین
مرغ گریل شده شیرین

امروز قصد داریم طرز تهیه یک مدل مرغ کبابی خوشمزه را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه مرغ گریل شده شیرین را به شما عزیزان آموزش میدهیم.با ما همراه باشید تا روز خوبی را برای میهمانان خود رقم بزنید.

مواد لازم برای تهیه مرغ گریل شده شیرین

  1. 1 قوطی قهوه ای قهوه ای تیره، بسته بندی شده
  2. 2قاشق غذا خوری شکر قهوه ای تیره، بسته بندی شده
  3. 1/2فنجان سس سویا
  4. 2قاشق غذاخوری زنجبیل، ریز ریز تازه
  5. 1حبه سیر
  6. 8عدد ران مرغ
  7. نمک درشت

 

 

طرز تهیه مرغ گریل شده شیرین

سرکه و شکر و سس سویا و زنجبیل و سیر را در یک قابلمه ریخته و زیر آن را روشن کنید.تازمانی حرارت زیر آن روشن باشد که جوش بیاید وقتی که مخلوط جوش خورد زیر آن را کم کرده و 30 تا 45 دقیقه بگذارید تا غلیظ شود.با استفاده از یک چاقوی تیز در اطراف ران مرغ چند خراش ایجاد کنید.موادی را که غلیظ شده است را اطراف ران بکشید و ان را در روی گریل بگذارید و هر چند دقیقه یکبار سس را بکشید.روی آن را را حین پخت نمک بپاشید.

 

 

 

سس سویا

اروپایی ها دانه های سویا را در اوایل قرن 18 پیدا کردند و این در حالی است که چینی ها در حدود 5000 سال پیش از آن به عنوان یکی از منابع اولیه تغذیه ی خود استفاده می کردند. امپراتور چین در آن زمان نام سویا را “تا تئو” گذاشته بود که به معنای “دانه بزرگ” بود و یکی از 5 دانه مقدس چینی ها در میان برنج، گندم، جو، و ارزن به شمار می رفت. سویا منبعی سرشار از پروتئین می باشد، به این شکل که پروتئین موجود در 1کیلو سویا معادل پروتئین موجود در 2.5 کیلو گوشت قرمز است. به هر حال تاریخچه سس سویا بر می گردد به 2000 سال قبل و در ابتدا مانند نوعی رب شور مورد استفاده قرار می گرفت.امروزه سس سویا را از دانه های سویا که با غلات تفت داده شده نظیر برنج گندم و جو مخلوط می شود، تهیه می کنند.

Check Also

کباب کوبیده سنتی دلچسب

یکی از خوشمزه ترین و بی نظیر ترین غذاهایی را که میتوانید برای میهمانان خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *