برنج پودینگی هندی با کلاس و جدید

برنج پودینگی هندی
برنج پودینگی هندی

امروز قصد داریم طرز تهیه یک غذای هندی خوشمزه را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه برنج پودینگی هندی را به شما عزیزان آموزش میدهیم.این غذا بسیار عالی میباشد.

مواد لازم برای تهیه برنج پودینگی هندی

  1. 1 فنجان برنج هندی
  2. 1فنجان شیر
  3. 3/4فنجان شیر نارگیل
  4.  تقریبا 1/4 فنجان شکر
  5. 1/4قاشق چای خوری هل
  6. کشمش طلایی، حدود 1/3 فنجان
  7. 1/3فنجان پسته

 

 

طرز تهیه برنج پودینگی هندی

برنج هندی را کامل بپزید به طوری که نرم  نرم شود.هنگامی که برنج نرم شد شیر را به برنج اضافه کنید تا زمانی که برنج شروع به جوشیدن کند.بعد از جوش آمدن برنج دما را کم کنید و هم بزنید تا غلیظ گردد.شکر و هل و نارگیل را اضافه کنید و حرارات را کم کنید تا مخلوط غلیطی به دست آید.حدود 10 تا 15 دقیقه بگذارید تا غلیظ شود.وقتی که مخلوط شروع به ضخیم شدن کرد گرما را خاموش کنید.مخلوط که سرد شد کشمش و پسته را اضافه کنید.مخلوط را خنک خنک میل نمایید. اگر میخواهید پودینگ شما شیرین باشد شکر آن را زیاد کنید.

 

 

خواص پسته

اگر در طول زمستان به دلیل سرما و کمبود نور خورشید افسرده شده‌اید، اگر فشار کارتان زیاد است و احساس شادابیتان را از دست داده‌اید پسته را دریابید. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که پسته تأثیر خوبی برای مقابله با اثرات منفی استرس دارد. به خاطر اینکه حاوی آنتی‌اکسیدان‌های بی‌شماری مانند رسوراتول (همان آنتی اکسیدان موجود در بادام هندی)، لوتئین، کرستین یا نارنژنین می‌باشد. این آنتی‌اکسیدان‌های قوی می‌توانند اثرات شوم و منفی استرس را از بین ببرند.

اگر به ایام عید بسنده نکرده و هر روز چند عدد پسته میل کنید می‌توانید با استرس‌هایتان مقابله کنید. البته توصیه می‌کنیم در ایام عید هم در مصرف پسته زیاده‌روی نکنید. به خاطر اینکه مصرف زیاد این ماده‌ی غذایی کالری زیادی دارد. علاوه بر این باید بدانید که پسته منبع منیزیم نیز می‌باشد. منیزیم یک ماده‌ی ضداسترس فوق‌العاده است و می‌تواند فشار خون را تنظیم کند. به طور متوسط خانم‌ها روزانه به ۳۶۰ میلی گرم و آقایان به ۴۲۰ میلی گرم منیزیم نیاز دارند.

Check Also

رول گوشت و انبه دلچسب

یکی از خوشمزه ترین خوراکی هایی را که میتوانید رد منزل تهیه کنید رول ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *