ماهی کباب شده به سبک یونانی

ماهی کباب شده
ماهی کباب شده

امروز میخواهیم طرز تهیه یک غذای کبابی خوشمزه با ماهی را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه ماهی کباب شده را به شما عزیزان در منزل آموزش میدهیم.امیدواریم که این غذا را در منزل تهیه کرده و لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه ماهی کباب شده

  1. یک کیلو گرم فیله ماهی
  2. 3 آویشن خشک
  3.  2 قاشق رزماری
  4. 2قاشق غذاخوری آب لیمو
  5. 2قاشق غذاخوری روغن زیتون
  6. نمک برای طعم دادن به مقدار دلخواه
  7. روغن زیتون
  8. آلومینیوم یا فویل

 

طرز تهیه ماهی کباب شده

ماهی را در مخلوط نمک و رزماری وو آویشن خشک بگذارید.به دلخواه میتوانید چند قاشق روغن زیتون نیز روی آن بریزید.بعد از حدود یک ساعت آلومینیوم را باز کرده و به دلخواه کمی روغن زیتون روی فویل بکشید و ماهی را داخل فویل بپیچید.ماهی را روی منقل یا گریل گذاشته تا آرام آرام پخته شود.حدود بیست دقیقه ممکن است طول بکشد.برای بهتر پخته شدن ماهی میتوانید چند عدد سوراخ روی فویل بزنید تا سریع پخته شود.برای حفظ رطوبت ماهی آن را با فویل بپیچید.ماهی را با لیمو و فلفل سرو کنید.

 

 

خواص رزماری برای بدن

گاهی اوقات افراد برای دور کردن استرس از خود نیاز دارند بوی مطبوعی را استشمام کنند. روغن رزماری اغلب در رایحه درمانی استفاده می‌شود و در پاکسازی ذهن و آرام ساختن آن موثر است.بررسی که روی 20 فرد بزرگسال انجام شده است نشان داد استشمام بوی روغن رزماری می‌تواند فعالیت‌های امواج مغز را افزایش بدهد، احساس گیجی را کاهش میدهد و حتی حس و حال فرد را بهبود می بخشد.

نتیجه یک بررسی دیگر حاکی از آن است که عصاره برگ گیاه رزماری در درمان و پیشگیری از زوال عقل و بهبود عملکرد شناختی مغز در میان افراد بزرگسال موثر است.خاصیت ضدسرطانی: علاوه بر تاثیر رزماری بر وضعیت روانی،‌ این گیاه می‌تواند برای مقابله با بیماری جسمی نیز مورد استفاده قرار گیرد.طبق مطالعه انجام شده روی موش‌ها رزماری می‌تواند با قابلیت کاهش گسترش سلول‌های سرطانی برای درمان سرطان پوست استفاده شود. همچنین عصاره این گیاه در متوقف ساختن رشد سلول‌های سرطانی از قبیل تومور ریه کاربرد دارد.

 

Check Also

کباب کوبیده سنتی دلچسب

یکی از خوشمزه ترین و بی نظیر ترین غذاهایی را که میتوانید برای میهمانان خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *